صادق نیت گفت: تحقیقات نشان داده که افرادی که در معرض دود دست دوم هستند سیستم ایمنی آنها دچار آسیب خواهد شد.

دکتر صادق نیت رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در خصوص روش‌های مقابله با دخانیات گفت: باید قبول کنیم که روشهای ما در مبارزه با مصرف دخانیات در برخی موارد روش مناسبی نبوده است. یکی از این مشکلات نحوه عرضه دخانیات است، علی رغم اینکه قانون خوبی داریم که باید عرضه مواد دخانی در مراکزی انجام شود که مجوز داشته باشد، اما امروزه در هر جایی شاهد عرضه سیگار هستیم.

وی ادامه داد: امروزه در دکه‌های روزنامه فروشی که محل عرضه مطبوعات هستند، شاهد عرضه مواد دخانی هستیم و بیشترین درآمد این دکه‌ها از فروش مواد دخانی مثل سیگار است.

صادق نیت تاکید کرد: مشکل بعدی عرضه قلیان است، متاسفانه ما شاهد عرضه قلیان در اماکن تفریحی، ورزشی و حتی محیط خانواده هستیم، این موضوع که اعضای خانواده به طور دسته جمعی دور هم جمع می شوند و قلیان می‌کشند، یک فاجعه است.

صادق نیت عنوان کرد: علاوه بر آسیبی که فرد با سرو قلیان به خود وارد می‌کند،  افرادی هم که در معرض دود دست دوم آن قرار دارند، به سیستم عصبی آنها آسیب وارد می‌شود و احتمال اینکه در بزرگسالی به طرف استعمال دخانیات رو بیاورند، کم نیست.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار