رییس سازمان بازرسی کل کشور:

خانواده شهدا صاحبان اصلی انقلاب هستند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: رفتار، کردار و گفتار فرزندان شهید و کسانی که منسوب به شهدا هستند، هم در داخل سازمان و هم در اجتماع باید برای دیگران الگو باشد؛ زیرا کسانی که منسوب به شهدا هستند باید با دیگران متمایز باشند؛ در جامعه و محل کار باید این افراد از دیگران به لحاظ رفتار و کردار تشخیص داده شوند.

خانواده شهدا صاحبان اصلی انقلاب هستندبه گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، سراج با بیان اینکه سخن گفتن از شهدا کار دشواری است، افزود: جایگاه مقام شهید آن‌قدر والا است که شاید به‌غیر از خداوند کسی نتواند درباره آن صحبت کند.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) درباره مقام شهید گفت: همه وظیفه داریم که رهرو این شهدای عزیز بوده و اجازه ندهیم کسی به خانواده معظم شهدا و فرزندان شهید تعدی کنند.
 
سراج با خطاب قرار دادن فرزندان شهید سازمان بازرسی اظهار کرد: رفتار، کردار و گفتار فرزندان شهید و کسانی که منسوب به شهدا هستند، هم در داخل سازمان و هم در اجتماع باید برای دیگران الگو باشد؛ زیرا کسانی که منسوب به شهدا هستند باید با دیگران متمایز باشند؛ در جامعه و محل کار باید این افراد از دیگران به لحاظ رفتار و کردار تشخیص داده شوند.
 
وی ادامه داد: رفتار فرزندان شهدا باید طوری باشد که یک سر و گردن بالاتر از دیگران باشند تا همه تشخیص دهند که شما از این موهبت الهی برخوردارید؛ شهدا قطعاً در مرحله نخست از نزدیکان‌شان و همچنین تک‌تک افراد جامعه انتظار دارند راه آنان را ادامه دهند؛ بنابراین نباید کاری کنیم که شرمنده شهدا شویم.
 
سراج با بیان اینکه شهدا با خدا معامله کردند، خاطرنشان کرد: خانواده شهدا صاحبان اصلی انقلاب هستند. فرزندان شهدا به‌عنوان وارثان شهید، وظیفه پاسداری از ارزش‌های انقلاب را دارند؛ بنابراین در این راه ناملایمات زیادی می‌بینند و ارزش کار آنان تحمل این ناملایمات است.
 
وی با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری درباره مبارزه با فساد، گفت: همه باید عزم خود را جزم کنیم تا منویات مقام معظم رهبری را جامعه عمل بپوشانیم، البته در دوره‌ای کشور درگیر جنگ بود و برخی به دنبال رسیدن به آلاف و الوف بودند و در بدنه سازمان‌ها نفوذ کرده و امور را به دست گرفتند.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: همان افرادی که زمان جنگ در دانشگاه‌های خارج از کشور به تحصیل پرداخته بودند، پس از پایان دفاع مقدس بر امور کشور مسلط شده و رزمندگان دفاع مقدس را که از جبهه برگشته بودند، به دلیل نداشتن تحصیلات عالی کنار گذاشتند.
 
سراج تاکید کرد: بنده معتقدم زمینه بیشتر فسادها از همین ناحیه، یعنی کنار گذاشتن رزمندگان پس از دفاع مقدس است.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله در مسیر مبارزه با فساد نیز با هدایت‌های مقام معظم رهبری پیروز شویم.
 
انتهای پیام

برچسب ها: سراج ، رهبری ، شهدا ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار