هزینه درمان کلیوی ده‌ها برابر بیشتر از هزینه پیشگیری است

باتوجه به هزینه‌های بسیار سنگین جانی و مالی ناشی از بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی، باید گفت که هزینه درمان این بیماری‌ها ممکن است ده‌ها برابر بیشتر از هزینه پیشگیری از آن باشد.

کمال شاکری فوق تخصص نفرولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه تا موقعی که برای سلامتی مشکلی پیش نیاید، به فکر پیشگیری نمی‌افتیم و در واقع وقتی به این فکر می‌افتیم که مثلا یک بیماری پیشرفت کرده و انواع هزینه‌ها  بر ما تحمیل می‌شود. 

وی با بیان اینکه بیماری‌های کلیوی اهمیت بسیار بالایی از هر جهت دارند، افزود: هزینه این بیماری‌ها که شامل هزینه‌های جانی و مالی است، هم بر دوش مردم و هم بر سیستم بهداشتی و درمانی و دولت سنگینی می‌کند و بسیاری توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند. 

شاکری تأکید کرد: با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جانی و مالی ناشی از بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی، باید گفت که هزینه درمان این بیماری‌ها ممکن است ده‌ها برابر بیشتر از هزینه پیشگیری ازآن است. 

وی یادآور شد: به عنوان مثال وقتی یک فرد دچار نارسایی مزمن کلیه شده و نیازمند دریافت پیوند کلیه می‌شود، شاید لازم باشد که 10 میلیون برای دریافت کلیه از فردی هزینه کند در حالیکه با یک آزمایش چند هزار تومانی هرچند ماه یکبار می‌توانست جلوی پیشرفت بیماریش را بگیرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار