تهرانفر گفت:بانك آينده نيز پس از طی‌کردن مراحل قانونی و اخذ مجوز رسمي بانک مرکزی، در فهرست بانك‌هاي دارای مجوز جای گرفت."

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛هرگاه از بانک‌ها و موسسات فاقد مجوز، صحبت می‌شود مسئولین از رسیدگی  و ساماندهی به شرایط موجود خبر داده‌اند و علاوه بر این مکرراً شهروندان را به عدم سپرده گذاری در این بانک‌ها توصیه می‌کنند.

اما سعی و تلاش بانک مرکزی در کنار افزایش تعداد این موسسات و بانک‌های فاقد مجوز کمی کم آورده و استقبال روزافزون مردم از این موسسات که تنها به دلیل سودهای نامتعارف سیستم بانکی است رشد قارچ گونه خود را با سرعت نور ادامه می‌دهد با وجود سرعت گیرها و دست اندازهای ناچیز بانک مرکزی و در این بین این موسسات با بی‌اعتنایی از کنار اخطارها می گذرند.

بانک مرکزی در این مورد خاص که گاها سرمایه خیلی از افراد را بر باد داده صرفا به هشدار اکتفا می‌کند و دایم از نبود ابزارهای قانونی برای مقابله با این امر سخن می‌گوید.

اما بانک مرکزی گام‌هایی درخصوص آگاهی مشتریان و حفظ نظم سیستم بانکی برداشته و اسامی بانک‌ها و موسسات مجاز را اعلام کرده است.

نکته قابل تامل در این باره عملکرد بانک مرکزی است چرا که روز گذشته اعلام کرد که "بانك آينده نيز پس از طی‌کردن مراحل قانونی و اخذ مجوز رسمي بانک مرکزی، در فهرست بانك‌هاي دارای مجوز جای گرفت."

این درحالی است که بانک آینده در سال91 با ادغام بانک تات و موسسه مالی اعتباری صالحین و آتی، آغاز به کار کرد و حال پس از طی مراحلی که گویا حدود دو سالی هم طول کشیده مجوز بانکی اش را گرفت و نکته قابل تامل سالهای بی مجوزی فعالیت اش است!!!

اما داستان بانک آینده اینطور شروع شد در مرحله اول در سال 92 بانک مرکزی اساسنامه این بانک را به صورت موقت تصویب کرد و مقرر شد مشکلات این بانک و دو موسسه مالی اعتباری سر و سامان داده شود اما پس از گذشت این زمان به دلیل عدم تطابق بانک جدید التاسیس آینده با شرایط بانک مرکزی، اسم این بانک  نیز در لیست بانک ها و موسسات مجاز بانک مرکزی قرار نگرفت ولی همچنان به فعالیت های خود ادامه می داد.

گویا نهایتا بانک مرکزی و مجوز این بانک را داد البته با چراغ خاموش!!!

در همین راستا حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی هم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درخصوص دریافت مجوز این بانک اظهار داشت: دریافت مجوز این بانک کاملا شفاف و آشکارا بود و مشکل اصلی بانک آینده عدم رعایت قوانین بانک مرکزی بوده است و مدتی طول کشید تا بتوانند خود را با شرایط بانک مرکزی تطبیق دهند.

وی افزود: اما با توجه به همکاری مدیران این بانک و اجرای تعهدات به صورت دقیق این مشکلات حل شد و بانک مرکزی دلیلی برای رد مجوز این بانک نداشت.

و چه دقیق آقای تهرانفر گفت: "مشکل اصلی بانک آینده عدم رعایت قوانین بانک مرکزی بوده است."

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، آینده ، مشتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار