میزان سوخت و ساز بدن با خوردن به سادگی افزایش دهید!

متابوسیم( سوخت و ساز) فرآیندی است که غذاهای خورده شده را به انرژی تبدیل می‌کند این پدیده نقش کلیدی در کم کردن وزن ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، عادات غذایی نامناسب می‌تواند نرخ سوخت و ساز بدن را کاهش دهد اگر چه غذاهای ویژه‌ای وجود دارند که سوخت و ساز بدن را تقویت می‌کنند.

چای سبز
چای سبز حاوی مواد ارزشمندی مانند SAPANIN CATECHIN و THEABROMIN است که به بهبود عملکرد متابولیسم کمک می‌کند ترکیب EPIGALLOCATECHIN () متابولیسم را افزایش و میزان اشتها را کاهش می‌دهد.

 فلفل  دلمه‌ای
 فلفل دلمه‌ای به عنوان تقویت کننده متابولیمس شناخته می‌شود زمانی که از این ماده غذایی استفاده می‌کنیم بدن مایه به  طور موقتی هورمون‌های استرس آزاد می‌کند که سرعت سوخت و ساز را بالا می‌برد.

فلفل چیلی
محققان معتقدند خوردن چیلی به سوختن انرژی بعد از هر وعده کمک می‌کند در حقیقت اضافه کردن چیلی به وعده غذایی مفید است اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند مشکلات گوارش ایجاد کند.

زنجبیل
 زنجبیل دمای بدن را افزایش می‌دهد و به افزایش انرژی و متابولیسم بدن کمک می‌کند اضافه کردن زنجبیل به صورت‌های رنده ، ریز شده و یا تازه به وعده غذایی ، روشی شگفت انگیز در ارتقا عملکرد متابولیسم بدن است.

گریپ فروت
گریپ فروت منجی از مواد مغذی و نوتوشیمیایی است که در رژیم غذایی سالم وجود دارد این میوه شاخصی برای قند خون پایین است که به افزایش سوخت و ساز و چربی اضافی کم می‌کند.

آجیل
 فیبر موجود در آجیل به  هضم بهتر  کمک می‌کند از این رو باعث بهبود متابولیسم می‌شود یک مشت از آجیل به عنوان میاه وعده نرخ سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.