باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

موشک ضدکشتی "قدیر" گامی راهبردی در راستای مبارزه با ناوهای آمریکایی

موشک ضدکشتی "قدیر" با برد قریب به 300 کیلومتر و توانایی‌های منحصر به فرد برای اهداف مختلف اعم از هلی‌کوپترها و کشتی‌های جنگی تعبیه شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، موشک‌های ضدکشتی پتانسیل‌های بی‌نظیری در راستای توانمندی برای مقابله با ناوهای متخاصم ایجاد کرده و قدرت نیروهای مسلح کشورهای مقصد (کشورهایی که از موشک‌های ضدکشتی پیشرفته استفاده می‌کنند) را افزایش می‌دهد.

موشک‌های سطح به سطح دریاپایه (Surface to Surface AntiShip Missile) با بردهای مختلف باعث می‌شود تا دست برتر در نبردهای دریایی حفظ شود و توان تجاوز کشور متخاصم را به کمترین ابعاد تقلیل دهد.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با ایجاد توانمندی در زمینه‌های مختلف اقتدار خود را در زمین، هوا و دریا نشان دادند که ساخت موشک‌ها در انواع و بردهای مختلف نمونه‌ای از این ویژگی‌هاست که موشک کروز "قدیر" در این حوزه قرار می‌گیرد.

**خصوصیات موشک کروز "قدیر"

سایت ترند (Trend) در گزارشی با عنوان "ایران تولید انبوه موشک کروز ضدکشتی را آغاز کرده است" نوشت: "قدیر" یک موشک برد بلند بوده که اهداف 300 کیلومتری را مورد اصابت قرار می‌دهد.

این سایت به نقل از سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران نوشت: این موشک برای اهداف مختلف اعم از هلی‌کوپترها و کشتی‌ها جنگی تعبیه شده است و به رادارهای پیشرفته و به سیستم جنگ ضدالکترونیک مجهز شده است.

سایت ای.ان.کابرلر (En Kaberler) درباره افتتاح موشک کروز قدیر نوشت: ایران تولید انبوه موشک ضدکشتی قدیر را با حضور وزیر دفاع افتتاح کرد.


موشک ضدکشتی


**ویژگی‌های موشک قدیر به نقل از وزیر دفاع

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخنانی درباره ویژگی‌های این موشک نوشت: آماده‌سازی و واکنش سریع، ارتفاع پروازی پایین، دقت بالای اصابت و قدرت تخریب زیاد از (مهم‌ترین) ویژگی‌های این موشک است.


موشک ضدکشتی


** دریادار فدوی: برد موشک قدیر 300 کیلومتر به‌علاوه برد پروازی هلی‌کوپترهای ماست

دریاردار فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره خصوصیات این موشک گفت: برد این موشک 300 کیلومتر نیست، بلکه 300 کیلومتر به علاوه برد هلی‌کوپترهای پروازی ماست و برد 300 کیلومتر زمانی است که از روی لانچر پرتاب می‌شود.


موشک ضدکشتی


موشک برد بلند قدیر نسبت به کلاس‌های قبلی از نظر قدرت تخریب و دقت و برد متمایز بوده و پتانسیل‌های بالایی در زمینه دفاع ساحلی دارد که به گوشه‌هایی از آن پرداخته شد.

موشک ضدکشتی "قدیر" با برد قریب به 300 کیلومتر و توانایی‌های منحصر به فرد برای اهداف مختلف اعم از هلی‌کوپترها و کشتی‌های جنگی تعبیه شده است.

گزارش از : محمد زرچینی

انتهای پیام/

برچسب ها: موشک ، قدیر ، وزیر دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار