ایلام؛

آبدانان آماده استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی

فرماندار شهرستان آبدانان از آمادگی مردم مهمان نواز این شهرستان برای استقبال و پذیرایی و اسکان مهمانان و مسافران نورزی خبرداد و گفت: آیین استقبال از ایام عید باستانی نوروز 28 اسفند با اجرای برنامه های سنتی و بومی در ورودی شهرستان آبدانان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ مجید عسگری اظهار داشت: مجموعه تفریحی سراب، دریاچه‌های دوقلوی سیاه گاو، امامزادگان سید صلاح الدین محمد (ع)، جابرین عبدالله انصاری، بابا زید، منصور ابن احسن و شاه احمد (ع)، مناظر طبیعی و جنگل‌های انبوه دینارکوه، کبیرکوه و میانه وار، آبشارهای زیبا و دیدنی ماهوته و بان گنبد، غار خفاش قدح، غارهای طبیعی مورموری و مژاره ،آثار باستانی پشت قلعه، جولیان ، گور گوران، چوره، هزار در و شلت ورودها و چشمه‌های پر آب از مهم ترین جاذبه‌های بی بدیل و زیبای این شهرستان است.
 
عسگری تاکید کرد: هفت گروه ثابت و سیار به همراه نهادهای مردمی و تشکل‌های مذهبی در طول ایام تعطیلات نوروزی بر خدمات عمومی و اماکن رفاهی و میهمان پذیرهای شهرستان نظارت شبانه روزی دارند.
 
آبدانان با 60 هزار نفر جمعیت در 164 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و دارای سه بخش، 47 روستا و 18 دهیاری است و مردم این شهرستان با گویش های لکی ، لری و کردی فیلی صحبت می‌کنند.
 
 
انتهای پیام/ض
برچسب ها: ایلام ، آبدانان ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.