نوروزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کشاورزی پویا و بالنده نیازمند آموزه‌های نوین است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برای رسیدن به کشاورزی مطلوب و خودکفایی در این حوزه باید آموزه‌های نوین و به روز شده در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

کشاورزی پویا و بالنده نیازمند آموزه های نوین //////تولیدیرحمت الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در بحث آگاهی بخشی به کشاورزان متاسفانه نتوانستیم به خوبی عمل کنیم و در این خصوص وزارت جهاد باید تلاش ویژه‌ای انجام دهد.

وی افزود: در کشورهای مختلف توجه بسیار مطلوبی به این امر شده است. مثلا در کشور چین حدود 3 میلیون نفر در حوزه ترویج فعالیت می‌کنند ولی متاسفانه در ایران حداقل فعالیت‌ها در این زمینه انجام می‌شود که لازم است برای رسیدن به دوره خودکفایی علاوه بر توجه و نظارت به این حوزه در مراکز تحقیقاتی آموزه‌های نوین و به روز شده ارائه شود.

عضو کمسیون کشاورزی در ادامه گفت: امروزه کشاورزی ایران از کشاورزی نوین فاصله دارد. اعتقاد دارم باید در مراحل مختلف مانند کاشت، داشت، برداشت و آبیاری تحت فشار توجه ویژه‌ای شود تا کشاورزان بتوانند امور خود را به صورت نوین انجام دهند.

وی بیان کرد: لازم است وزارت جهاد کشاورزی بخشی از کار خود را به امر ترویج و آموزش کشاورزی متمرکز کند.

نوروزی اظهار داشت: کشورهای مختلف ناظرین خبره‌ای در امر رسیدگی به کشاوزی دارند. ناظرینی که از نزدیک امور مربوط را رسیدگی می‌کنند و راه علاج آن است که به کشاورزی از نزدیک رسیدگی شود.

وی عنوان کرد: ایران کشوری با پتانسل و ظرفیت بالا در بخش کشاورزی است و برای رهایی از اتکا به نفت باید کشاورزی پویا و بالنده داشته باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان گفت: حمایت از کشاورزی، دادن تسهیلات و نزدیک کردن کشاورزی به سیستم‌های نوین باعث می‌شود میل کشاورزان برای خروج از روستاها نیز کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار