سال ۹۴، سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی»

آشنا: عملی ساختن سیاست‌های دولت در سایه همدلی مردم/ شعار امسال پیام مهمی برای سیاست‌گذاری کشور

مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: یکی از مشکلات تاریخی در کشور ما وجود شکاف میان دولت و ملت بوده است و بخش بزرگی از موفقیت انقلاب اسلامی ایران کاهش شکاف بین دولت‌ها و ملت‌ها از لحاظ تاریخی بوده است.

آشنا: عملی ساختن سیاست‌های دولت در سایه همدلی مردم/ شعار امسال پیام مهمی برای سیاست‌گذاری کشور"حسام الدین آشنا" در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال 94 تحت عنوان دولت و ملت، همزبانی و همدلی اظهار داشت: این نامگذاری در برگیرنده پیام مهمی برای سیاست‌گذاری ما در کشور است. 

وی اضافه کرد:یکی از مشکلات تاریخی در کشور ما وجود شکاف میان دولت و ملت بوده است و بخش بزرگی از موفقیت انقلاب اسلامی ایران کاهش شکاف بین دولت‌ها و ملت‌ها از لحاظ تاریخی بوده است. 
 
آشنا ضمن بیان اینکه این همدلی میان دولت و ملت در سال‌های دفاع  مقدس به اوج قله خود رسید تصریح کرد: اما متاسفانه سیاست‌های سال‌های پس از جنگ کمک زیادی به کاهش این فاصله و شکافت نکرد. 
 
مشاور فرهنگی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت برای اجرایی و عملی ساختن سیاست‌های خود نیاز به همدلی با ملت دارد ادامه داد: تا به حال دولت‌ها بیشتر همراهی ملت‌ها را طلب می‌کردند تا مشارکت آنها در امور اجرایی کشور، تفاوت میان تبعیت ملت  با مشارکت مردم در آن است که در مشارکت، ما نیاز به حضور مردم در اصل تصمیم گیری داریم اما در رویکرد تبعیت، ملت صرفا از دولت‌ها پیروی می‌کنند و از مردم خواسته می‌شود تا سیاست‌های دولت را اجرا کنند. 
 
وی با بیان اینکه اگر دولت موفق شود با همدلی و هم زبانی مردم را به مشارکت در فرایند سیاستگذاری دعوت کند، خاطر نشان کرد: اگر دولت‌ها صدای مردم را بشنود مسائل آنها را درک و در پیدا کردن راه‌حل های مشکلات از ذی‌نفعان برای ارائه راه‌حل دعوت کنند در آن صورت راه حل های اتخاذ شده در مقام اجرا با همراهی مردم روبرو خواهد شد. 
 
آشنا در پایان با تاکید بر این نکته که در صورت مشارکت مردم در تصمیم گیری‌ها آنها در اجرا با دولت همراه و همگام خواهند شد ابراز امیدواری کرد که این نگاه در سال جاری که مسائل بزرگی در پیش روی کشور است سیاست‌ جدی دولت با حمایت مقام معظم رهبری باشد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: آشنا ، شعار سال94 ، همدلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار