حاشیه‌های ادبی در مهر 93؛

مهر؛ ماه اثبات هویت ادبی سینما

سینما در مهر ماه 1393 به واسطه برگزاری چهارمین دوره جایزه کتاب سال سینمای ایران هویت ادبی خود را احیا کرد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران، مهر ماه که همه ساله منشا افزایش محبت میان اقشار فرهنگی جامعه بوده در سال 1393 نیز به واسطه برگزاری چهارمین دوره جایزه کتاب سال سینمای ایران علاوه بر احیای دوباره ی هویت ادبی سینمای کشورمان، انس و الفت میان اهالی سینما و اهالی قلم را تقویت کرد.

بنابراین گزارش، تصویب لایحه ی حمایت از حقوق مالکیت ادبی و هنری در دولت، طرح ادعای سرقت ادبی "دیسنی"، اعطای دکتری قدیمی ترین دانشگاه بلغارستان به" مویان"، پیوستن "تام هنکس" به  جمع داستان نویسان، ماندگاری "مارکز" با اسکناس های کلمبیایی و نمایش آنلاین قران کوفی از سوی کتابخانه واتیکان از وقایع ادبی دیگر رخ داده در هفتمین ماه سال 1393 به حساب می آیند.

گفتنی است؛ از وقایع دیگر رخ داده در اولین ماه از فصل پاییز سال گذشته می توان به اهدای جایزه بوکر 2014 به "ریچارد فلاناگان"، رکورد شکنی کتاب های "مودیانو" در کره جنوبی، شرکت " فریاد شیری" و "سحر توکلی" در فستیوال ادبی برن، تولید نمایش موزیکال "جنایت و مکافات" و نگارش رمان جدید "جیمز باند" اشاره کرد.

لازم به ذکر است؛ تمبر یاد بود "طاهره صفارزاده" در مهر ماه سال گذشته منتشر شد.

خاطر نشان می شود که در مهر ماه سال 1393 برگ های زرینی چون "ژانگ شیان لیانگ"،" دنی ایس" و" کارولین کیزر" از درخت ادبیات بین الملل افتاده و جاده فرهنگ و ادبیات جهان را زرد پوش کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار