ظریف در واکنش به اظهارات اردوغان:

تلاش تمامی کشورها باید در جهت جلوگیری از گسترش ناامنی در منطقه باشد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما برای روابط استراتژیک خود با ترکیه در زمینه‌های مختلف اهمیت و احترام زیادی قائل هستیم و در شرایط فعلی تلاش تمامی کشورها باید در جهت استقرار ثبات و جلوگیری از گسترش ناامنی در منطقه باشد.

ظریفبه گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در خصوص سخنان اخیررییس جمهوری ترکیه اظهار داشت: ما برای روابط استراتژیک خود با ترکیه در زمینه‌های مختلف اهمیت و احترام زیادی قائل هستیم و در شرایط فعلی تلاش تمامی کشورها باید در جهت استقرار ثبات و جلوگیری از گسترش ناامنی در منطقه باشد.

ظریف افزود: کسانی که با اشتباهات استراتژیک و سیاست‌های بلند پروازانه و خیالی خود، خسارات جبران ناپذیری ببار آورده‌اند، بهتر است با اتخاذ سیاست‌های مسوولانه از ظرفیت‌های موجود جهت ایجاد آرامش و همگرایی درمنطقه استفاده نمایند.

وزیر خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با مشارکت تمامی برادران خود در منطقه، گفتگوی میان گروه‌های مختلف یمنی را جهت حفظ یکپارچگی و بازگشت ثبات و امنیت به آن کشور تسهیل نماید.

گفتنی است؛ «رجب طیب اردوغان» روز گذشته در مصاحبه با شبکه خبری فرانس 24، ضمن اعلام حمایت ترکیه از حمله عربستان به یمن، از نقش ایران در تحولات عراق و یمن انتقاد کرد. 

رئیس جمهور ترکیه با متهم کردن ایران به تلاش برای تسلط بر منطقه خاورمیانه مدعی شد که تلاش‌های تهران؛ آنکارا، عربستان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را «به ستوه» آورده است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: ظریف ، ترکیه ، اردوغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار