پیشنهاد الجزایر برای حل بحران یمن

الجزایر طرحی را برای حل بحران یمن به ایران، عراق، عربستان و مصر ارائه داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه روسیا الیوم، رسانه های خبری روز گذشته به نقل از یک منبع دیپلماتیک الجزایری خبر دادند "رمضان لعمامره" وزیر خارجه الجزایر طرحی را برای حل بحران یمن به ایران، عراق، عربستان و مصر فرستاده است.

این طرح تصریح می‌کند نیروهای انصارالله پس از دریافت تضمین‌های سیاسی و دیپلماتیک و آغاز فعالیت مجدد پارلمان یمن، از صنعا عقب نشینی کنند.

این منبع گفت: طرح الجزایر در نشست شرم الشیخ به مصر و عربستان ارائه شد و از کانال‌های دیپلماتیک نیز به دست ایران و عراق و گروه انصارالله رسید.

وی در ادامه افزود: الجزایر تلاش دارد با کمک طرف‌های داخلی یمن و کشورهای تأثیرگذار، انصارالله را برای پذیرش این طرح متقاعد کند.

این منبع الجزایری همچنین گفت: عربستان خواستار اصلاح و تغییر این طرح با افزوده شدن شرط ورود نیروی کشورهای عربی به صنعا شده است.

وی اذعان کرد افزوده شدن این شرط سبب خواهد شد طرح الجزایر بطور کلی از بین برود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iraq
ESMAIL
۰۹:۰۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
اسراییل در متن طرح هست ولی کسی برای او طرحی نفرستاده قابل اجرا نیست پس قابل قبول هم نیست هرکی تجاوز کرده خودشم باید عقب بشینخ این یه مشکل داخلی برای یمن ما هم کاری ندایم و خودشون باید حلش کنند نه مثل خر کشور های دیگه به قیامشون و خواستشون لگ بزنند
آخرین اخبار