معاون کنسولی امور ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: راه حل سیاسی به جای فرافکنی و دخالت خارجی، به رسمیت شناختن واقعیت‌های موجود و ایجاد گفتگوی سیاسی در یمن است که بتواند ایجاد تفاهم کند.

تبلیغات رسانه‌ای اخیر علیه جمهوری اسلامی، ادامه ایران‌هراسی‌ها است/ زیدی‌های یمن از هزاران سال قبل وجود داشته‌اندحسن قشقاوی معاون کنسولی امور ایرانیان وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران درباره تبلیغات ضد ایرانی برخی رسانه‌ها مبنی بر نقش ایران در تحولات یمن اظهار داشت: این موضوع در عالم فضای روانی و تبلیغی بوده که ادامه ایران هراسی‌ها است؛ زیدی‌ها مثل بقیه طوایف یمن از هزاران سال قبل از جمهوری اسلامی ایران وجود داشته و هزار سال هم حکومت داشته‌اند.  
 
وی افزود: در آن موقع نه جمهوری اسلامی بوده، نه تحولات اخیر منطقه‌ای به وجود آمده بود، لذا این‌ تبلیغات ضد ایرانی فرافکنی است؛ این گروه جزء واقعیات روی زمین بوده و در کنار بقیه اقوام یمنی زندگی مسالمت‌آمیزی داشته‌اند.  
 
قشقاوی تصریح کرد: این تبلیغات ایران‌هراسی در واقع صورت مسأله را پاک کردن است و ما فکر می‌کنیم بهترین راه این است که به گفتگو بپردازیم، گفتگوی سیاسی می‌تواند مشکل را حل کند.  
 
معاون کنسولی امور ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: دخالت خارجی نمی‌تواند مشکل یمن را حل کند، ضمن اینکه در حال حاضر عاجل‌ترین موضوع و دغدغه دیپلماسی ما این است که چگونه می‌توان کمک‌های انسان دوستانه به خصوص دارو، به یمنی‌ها رساند.
 
وی افزود: با توجه به شدت مجروحین، من فکر می‌کنم سازمان صلیب سرخ باید به وظیفه خودش در این خصوص عمل کند، لذا ما از دفتر نمایندگی‌مان در ژنو خواستیم که در جهت کارهای انسانی فعال شوند، زیرا این افراد انسان‌های بی‌گناهی هستند و در تصاویر هم این موضوع نشان داده می‌شود.  
 
قشقاوی در پایان خاطر نشان کرد: راه حل سیاسی به جای فرافکنی و دخالت خارجی، به رسمیت شناختن واقعیت‌های موجود و ایجاد گفتگوی سیاسی در یمن است که بتواند ایجاد تفاهم کند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار