با این ماسک طبیعی چروک های صورتتان را باز کنید

پوست ناحیه اطراف دهان و چشم ظریف ترین و شکننده ترین پوست ها در برابر احساساتی مانند درد، استرس، اضطراب، خشم و حتی شادی است.

دکتر دهقان پزشک و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت: چروک هاي پوست صورت ناشی از علل مختلفی هستند که بسياري از آنها قابل کنترل اند كه از جمله آن ها مي توان به اشعه آفتاب بیش از حد، خشکی و کم آب شدن پوست، عادات بدخوابی و وجود استرس ها و هيجانات بيش از اندازه و حتی نامناسب بودن اندازه کفش ها اشاره كرد.

وی افزود: به این ترتیب که با بروز هر گونه بار هيجاني، این دگرگونی روی عضلات و پوست صورت نیز اثر می گذارد. در این حالت ممکن است ما به خاطر درد یا فشار عصبی ای که داریم اخم کنیم، چشم هایمان را جمع کنیم، لب ها را به هم فشار دهیم و در صورتی که این رویه به صورت عادت برای افراد تبديل شود، مي تواند به نوعی به بروز زود هنگام چروک هاي صورت به خصوص در اطراف لب و دهان منجر شود.

دکتر دهقان تصریح کرد: نتيجه مطالعات نشان مي دهد استفاده مداوم از زعفران، پوست را جوان و شاداب نگاه می دارد.
 
امروزه در بسياري از كشور ها نيز در هنگام عصر، به صورت روزانه يا یک روز در میان یک کاسه کوچک از ماست را با سرقاشق چای خوری زعفران مخلوط می کنند و آن را به مدت نیم ساعت روی صورت شان ماسک می کنند.استفاده مداوم از اين ماسك منجر به ترميم، آب رساني و شادابي پوست صورت شده و مي تواند از ايجاد چين و چروك صورت جلوگيري نمايد.
 
زعفران اصل داراي رنگ قرمز تيره بوده و نوك آن نارنجي رنگ است و جهت رنگ دادن مناسب به حدود ده دقيقه زمان نياز دارد. پس در هنگام خريد بايستي به اصل بودن زعفران توجه شود چرا كه متاسفانه انواع نامرغوب، به اصطلاح رنگ شده و خارج از حد استاندارد و آزمايشات معتبر به وفور يافت مي شود.هم چنين مي توانيد زعفران را با گلاب تركيب كرده و با پنبه به پوست صورت بماليد و موجب شفافيت آن شويد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: ماسک ، صورت ، رنگ ، زعفران ، چروک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار