باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد:

برای ازدواج با این افراد عجله نکنید

بعضی از پسرهایی که به خواستگاری می‌روند هنوز به مرحله‌ای از بلوغ فکری و استقلال مالی نرسیده‌اند که بتوانند یک تکیه‌گاه خوب و مطمئن برای همسر آینده‌شان باشند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هرچند برای شناسایی این گونه افراد فرمول دقیق و قطعی وجود ندارد اما با در نظر گرفتن یکسری از معیارها در پاسخ دادن به خواستگاری وی عجله نکنید و با چشم بازتری تصمیم قطعی‌تان را برای ازدواج با او بگیرید.

حتی اگر یک دختر از امتیازات ویژه مانند اخلاق پسندیده، خانواده‌ای فهیم، تحصیلات عالیه و زیبایی برخوردار باشد و در مدیریت رابطه و تسخیر قلب همسر مهارت کافی داشته باشد، اما طرف مقابل او هنوز به مرحله‌ای از بلوغ سن و عقلی نرسیده باشد، باز هم این دو نفر ازدواج موفقی نخواهند داشت.

بنابراین اگر نمی‌خواهید با چنین مشکلاتی روبرو شوید و چند ماه بعد از ازدواج، مُهر طلاق بر شناسنامه شما نقش ببندد به خواستگاری مردهایی که در ادامه ویژگی‌هایشان مطرح می‌شود، بدون بررسی کامل جوانب، جواب مثبت ندهید.

* پسری که شکست عشقی خورده است

توجه داشته باشید اگر خواستگاری دارید که قبل از شما با دختری رابطه داشته، ممکن است هنوز او را فراموش نکرده باشد؛ بنابراین تا زمانی که از گذشته‌اش پشیمان نشده و به جز منطق ،احساساتش هم به آن جدایی مُهر تأیید نزده باشد، نمی‌توانید از حضورش در کنارتان مطمئن باشید.

* فردی که پدر و مادرش با یکدیگر اختلاف دارند

پسرهایی که والدین خوب و حمایتگری نداشته‌اند، در بزرگسالی از عاشق شدن و اعتماد به زن‌ها می‌ترسند. آن‌ها که همیشه شاهد اختلاف‌های پدر و مادرشان بودند، از تعهد بیزارند و در هنگام مواجهه با بحران‌های قابل حل و کوچک تصور می‌کنند رابطه‌شان از دست رفته است و نمی‌توانند وضعیت‌شان را بهبود ببخشند.

بعضی از مردها هم از این که تنهایی، پول، برنامه‌ها و خلاصه زندگی‌شان را با فرد دیگری به اشتراک بگذارند، هراس دارند و به شریک زندگی‌شان به عنوان یک مهاجم که می‌خواهد خلوت و دارایی‌هایش را از او بگیرد، نگاه می‌کنند. این مردها به ازدواج به چشم معامله نگاه می‌کنند که باید در آن برنده باشند.

اگر چنین مردی در مقابل شما قرار دارد، قبل از ازدواج با جدیت بیشتری درباره او و خانواده‌اش تحقیق کنید.

* افرادی که خیلی کمال‌گرا هستند

اگر از سوال‌های خواستگارتان متوجه شدید که بیش از حد به زیبایی اهمیت می‌دهد و به آینده زندگی‌تان رویایی فکر می‌کنند، قبل از پاسخ مثبت باید بدانید که مردهای کمال‌گرایی که به دنبال یک زن خاص و استثنایی هستند، به خواستگاری دخترهایی زیادی می‌روند.

مطمئن باشید چنین مردهایی هیچ وقت راضی نمی‌شوند و حتی اگر این مرد به ازدواج با شما تن دهد، باز هم نمی‌توانید به عاقبت این زندگی خوش بین باشید، چرا که بعد از گذشت چند ماه یا چند سال، تصور می‌کند شما به اندازه کافی کامل و بی‌عیب و نقص نیستید و به دنبال زنی دیگر برای پر کردن خلاءهایی که در شما می‌بیند، میگردد.

* افراد بیش از حد مامانی

هنوز بدون اطلاع مادرش قدم برنمی‌دارد و حتی رنگ لباسش را با راهنمایی مادرش انتخاب می‌کند. این درست است که رابطه مثبت و خوب با مادر به بلوغ مردها کمک می‌کند؛ اما وابستگی شدید و بیمارگونه به پدر و مادر بلای زندگی مشترک است.

* فردی که سخت رفیق باز است

اگر بعد از گذشت مدتی متوجه شدید که خواستگارتان اهل رفیق بازی است و تمام فکر و ذکرش رسیدگی به ظاهر و حاضر شدن در سفره‌خانه‌ها و مهمانی‌های مجردی است، باید قبل از هر چیز تکلیف این موضوع و حد و مرز آن را برای آینده زندگی مشترک‌تان مشخص کنید. معمولاً چنین مردهایی در روابطی محاصره شده‌اند که خیال وارد شدن به دنیای بزرگسال‌ها و قبول مسئولیت‌های یک زندگی جدی را از سرشان بیرون کرده‌اند. بنابراین درباره این خصوصیت خواستگارتان بیشتر تحقیق کنید.

* افرادی که دچار خودشیفتگی هستند

زندگی شما با یک مردم خودشیفته تا زمانی آرام و کم تنش است که او را مورد تحسین قرار دهید. چنین مردی عاشق صحبت کردن درباره خودش است، این مرد بویی از عشق نبرده و فقط به دنبال یک طرفدار همیشگی و پروپا قرص می‌گردد تا بی‌وقفه از سوی او ستایش شود. به محض پی بردن به چنین موضوعی از خواستگار خود خداحافظی کنید و با بی‌توجهی از کنارش بگذرید.

چنین مردی به دنبال ازدواج با شما نیست و به طور حتم با دیدن بی‌توجهی شما خیلی راحت سراغ فرد دیگری می‌رود تا برایش دست بزند و هورا بکشد.

اگر بعد از مطالعه این مطلب به این نتیجه رسیدید که خواستگارتان، یک یا چند مورد از معایب مطرح شده را دارد، آن موارد را با او در میان بگذارید و به او فرصت دهید تا خودش را تغییر دهد.

گزارش از سید شایان جعفری 

انتهای پیام/

برچسب ها: ازدواج ، عجله ، خواستگاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار