از عشق تا وابستگی

عشق به همسر گاهی آنقدر پیچیده و شدید شده که با وابستگی اشتباه گرفته می‌شود.

محمود بیات روانشناس عمومی در گفت‌و گو با خبرنگاره حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: هنگامی که شخصی وابسته می‌شود، سعی می‌کند فرد مورد علاقه‌اش را راضی نگه‌داشته و هرچه می‌گوید انجام دهد تا بدین ترتیب او را بدست آورد و در صورت ایجاد ناراحتی از او سرد شده، همچنین دارای حالاتی از جمله حسادت، محدود کردن آزادی و کنترل طرف مقابل است.
 
وی افزود: در حالی که کسی که به طرف مقابلش عشق واقعی داشته باشد، معشوقه خود را رها و آزاد گذاشته و هنگامی که در میان آنها مشکل و یا ناراحتی پیش آید، باز هم یکدیگر را دوست داشته و در نهایت بیشتر عاشق همدیگر می‌شوند.
 
بیات اضافه کرد: خود آگاهی اولین گام در ترک وابستگی‌ها بوده و بعد از آن لازم است تا هر یک از طرفین با نیازها، خواسته و انتظارات یکدیگر آشنا شده و باید سعی شود تا رفتار و خشم خود را در مقابل طرف مقابل در انجام کارهایی که متضاد میل باطنی ما بوده کنترل و از سرزنش و نصیحت وی پرهیز شود.
 
این روانشناس در پایان تاکید کرد: امواج، افکار منفی و ترس را از خود دور سازید و با بازسازی و بازنگری انتظارات و خواسته‌های خود از یکدیگر می‌توانید رابطه تحمیلی خود را به یک زندگی شیرین تبدیل کنید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار