قزوین؛

آخرین آمار از مصدومان و خسارات طوفان و سیل در استان قزوین

طوفان ، 75 نفر را در بخش های اسفرورین و خرمدشت شهرستان تاکستان قزوین مصدوم کرد.

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین ؛ بگفته ی فرماندار تاکستان ، 55 نفر از حادثه دیدگان به صورت سرپایی مداوا و 20 نفر هم برای درمان به مراکز درمانی تاکستان و قزوین منتقل شدند.

حیدری گفت: حال دو نفر از مصدومان بدلیل شکستگی لگن و ضربه به سر وخیم گزارش شده است.

همچنین بر اثر وزش طوفان و بارش شدید باران ، دیشب منازل مسکونی هشت روستای این بخش ها تخریب شد.

بگفته ی فرماندار تاکستان ، بیشترین خسارت طوفان و سیل شب گذشته، از شهر اسفرورین گزارش شده است.

فرماندار تاکستان اضافه کرد: طبق برآوردهای اولیه، 80 واحد مسکونی در روستاهای یاری آباد، جعفر آباد و پناه آباد شهرستان تاکستان بین 20 تا 70 درصد خسارت دیده اند.

حیدری افزود: میزان خسارات وارده در دست برسی است.

طوفان و بارش شدید باران همچنین موجب قطع آب، برق و تلفن شهرهای خرمدشت، ضیاء آباد و روستاهای اطراف شد.

بگفته ی فرماندار تاکستان ، از ساعات اولیه امروز، گروههای شرکت مخابرات، برق، گاز و آب و فاضلاب مشغول خدمات رسانی به مردم و ترمیم تاسیسات زیربنایی هستند.

به گفته مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، در طوفان و سیل دیشب، خساراتی به باغات میوه و نیز تاسیسات کشاورزی و آبرسانی وارد شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هم گفت: هم اکنون 30 گروه های امدادی مشغول امداد رسانی به حادثه دیدگان هستند.

وی اضافه کرد: در رازمیان تاکنون 60 نفر در راهدارخانه اسکان داده شده اند و 25 دستگاه خودروی گرفتار در سیل رودخانه هم نجات یافته اند.

بگفته ی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ، مردم روستای لوشکان شهرستان تاکستان هم در مسجد این منطقه اسکان گرفته اند و نان، پتو و جیره خشک برای آنان ارسال شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیروهای جمعیت هلال احمر در حال تخلیه آب از منازل مردم شهرهای شریف آباد و بیدستان شهرستان البرز هستند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلالاحمر استان در مناطقی که براثر طوفان و جاری شدن سیل منازل تخریب شده اند ، به حادثه دیدگان چادر داده شده است و اسکان موقت آنان ادامه دارد.

طوفان و بارش شدید باران عصر در بیشتر مناطق استان قزوین رخ داد .

پیش از این کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین پیش بینی کرده بود که روز دوشنبه آسمان این استان، ابری در برخی ساعات همراه با بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

اما بامداد امروز ، روزبه استاندار قزوین برای بررسی ابعاد حادثه به اسفرورین رفت و از نزدیک در جریان فعالیت گروه های امداد قرار گرفت.

​روزبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در شهرداری اسفرورین تشکیل شد گفت: همه دستگاه های خدمات رسان موظفند ظرف 24 ساعت، تاسیسات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن در مناطق آسیب دیده را مرمت کنند.

​روزبه از شهرداران مناطق آسیب دیده هم خواست ، تا فردا نسبت به جمع آوری آثار خرابی های طوفان و سیل اقدام کنند.

​استاندار قزوین همچنین با تاکید بر بسیج امکانات همه دهیاری ها و بخشداری های شهرستان تاکستان و قزوین، خواستار تامین امنیت مناطق حادثه دیده شد.

​بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان جهادکشاورزی نیز موظف شدند هر چه سریعتر میزان خسارات ناشی از طوفان و سیل را برآورد کنند.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداری قزوين هم بازگشایی 52 مورد آبگرفتگی در این شهر خبر داد.

بگفته ی منتظری ، عملیات رفع آبگرفتگی معابر از دیروز با شروع بارش باران آغاز شد و هم اکنون هم ادامه دارد.

منتظری بیشترین آبگرفتگی هارا مربوط به پل نجم آباد و پل شهرک دانش عنوان و بیان کرد: در برخی معابر به دلیل رها کردن زباله در مسیر انتقال آب با آبگرفتگی مقطعی روبه رو شدیم که بلافاصله پس از اطلاع آب گرفتگی ها به طور کامل برطرف شد.

انتهای پیام /ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.