نگاهی مختصر به ورزشگاه شهید دستگردی

ورزشگاه شهید دستگردی یک ورزشکار فوتبال در شهرک اکباتان است و در همسایگی ورزشگاه راه آهن قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران: نام کامل این ورزشگاه باشگاه فرهنگی و ورزشی شهید دستگردی تهران است.

ورزشگاه دستگردی در سال 1381 بازسازی شد و مالک این ورزشگاه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و گرداننده آن باشگاه فرهنگی ورزشی پاس تهران است.

 این ورزشگاه دارای زمین چمن به گنجایش 8250 نفر است. 

این باشگاه ورزشی دارای زمین بسکتبال و والیبال و فوتسال و استخر و سونا و سالن کشتی و جودو می‌باشد.

ورزشگاه دستگردی از سال 1381 تا 1386 ورزشگاه اختصاصی باشگاه فوتبال پاس تهران بود که پس از فروپاشی این باشگاه در اختیار باشگاه فوتبال استیل آذین قرار گرفت هم اکنون تیم ملی فوتبال جوانان ایران از آن بهره می‌گیرد. 

تورنمت‌های بین‌المللی و دیدارهای مهمی در این ورزشگاه برگزار شده است. 

در سال 1384 دیدار سوپرجام فوتبال ایران بین تیم‌های فولاد خوزستان و صبا باتری که به برد 0-4 صبا باتری انجامید در این ورزشگاه برگزار شد. 

همچنین این ورزشگاه میزبان دیدارهای خانگی تیم فوتبال پاس تهران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2005 بود باشگاه فولاد خوزستان نیز که در لیگ قهرمانان آسیا 2006 جواز حضور در مسابقات را به دست آورده بود به دلیل آماده نبودن ورزشگاه خانگی خود، تختی اهواز، بازی‌های آسیایی‌اش را در ورزشگاه شهید دستگردی تهران انجام داد.

ورزشگاه شهید دستگردی به همراه ورزشگاه راه آهن میزبان پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال زیر 16 سال آسیا در سال 2012 بودند که با شرکت شانزده کشور آسیایی در تهران برگزار شد. 

همچنین بازی‌های تیم ملی فوتبال سوریه از سری مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2015 به دلیل درگیری‌های داخلی این کشور در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار