گفتگوی تلفنی کامرون و ملک سلمان درباره تفاهم هسته‌ای ایران و ۱+۵

نخست وزیر انگلیس در گفتگوی تلفنی با پادشاه عربستان سعودی تلاش کرد درباره تفاهم هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی اطمینان دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس تلاش کرده است به سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی درباره توافق هسته‌ای، که روز پنجشنبه بین ایران و قدرت‌های جهان به دست آمد، اطمینان خاطر دهد. 

خبرگزاری دولتی عربستان گزارش داد کامرون با پادشاه سعودی تماس گرفت و تاکید کرد انگلیس به طور کامل متعهد به حمایت از عربستان سعودی است و به هماهنگی با این کشور در خصوص مسائل مربوط به امنیت منطقه ادامه خواهد داد. 

براساس این گزارش، نخست وزیر انگلیس در ادامه تاکید کرد توافق با ایران به معنای «یک فرصت خوب برای دستیابی به صلح در منطقه و جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای» است. 

اواخر روز پنجشنبه، ایران و کشورهای عضو گروه ۵+۱ (آمریکا، چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آلمان) از توافق بر سر یک چارچوب اولیه در گفتگو‌های هسته‌ای خبر دادند. 

دیوید کامرون همچنین در این گفتگوی تلفنی بار دیگر بر حمایت خود از عملیات (توفان قاطعیت) در یمن تاکید کرد. 

در همین حال پادشاه عربستان در گفتگو با کامرون بر تحکیم روابط و ادامه هماهنگی بین دو کشور و حمایت خود از همه تلاش‌ها برای برقراری صلح در منطقه و جهان تاکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار