همایش ارگان‌های دریایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و دریا برگزار می‌شود

بيست و سومين همايش هماهنگی ارگان‌های دريايی کشور با شعار "برنامه‌های توسعه، اقتصاد مقاومتی و دريا" روزهای چهارم و پنجم خرداد به ميزبانی شرکت ملی نفتکش ايران در محمودآباد برگزار می‌شود.

همایش ارگان‌های دریایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و دریا برگزار می‌شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، دبيرعلمي بيست و سومين همايش ارگان هاي دريايي گفت : با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري و سياستي که ايشان در خصوص اقتصاد مقاومتي ابلاغ کردند و با توجه به اينکه سال جاري سال تدوين برنامه ششم است، سياست گذاري شده است تا برنامه ششم در قالب فعاليت هاي حمل و نقل دريايي و دريا ديده شود.

عليرضا ساطعي در ادامه گفت: بيست و سومين همايش ارگان هاي دريايي در چهار کارگروه تخصصي " ايمني و محيط زيست دريايي، الزامات و بسترهاي مورد نياز قانوني"، "ناوگان تجاري، مسافري، صيادي و حمل و نقل دريايي" ، "بنادر، لجستيک بندري و زنجيره تامين" و" سرمايه انساني در صنعت حمل و نقل" با توجه ويژه بر اقتصاد مقاومتي برگزار خواهد شد.

وي در ادامه با بيان اينکه هر يک از کارگروه ها يک سخنراني کليدي خواهند داشت ، تصريح کرد: تا زمان برگزاري همايش کارگروه ها در چند جلسه، موضوع هاي جاري و اجرايي در ارتباط با موضوع هاي کارگروه ها را از زواياي اقتصاد مقاومتي بررسي خواهند کرد.

عضو هيئت مديره شرکت ملي نفتکش ايران با اشاره به اينکه امسال شرايط بهتري براي حمل و نقل دريايي پيش رو خواهد بود ، اظهار داشت : با برداشته شدن محدوديت هاي ظالمانه عليه حمل و نقل دريايي کشور شرايط بهتري براي رونق و توسعه حمل و نقل دريايي فراروي کشور فراهم خواهد شد و عرصه بهتري براي ساخت و ساز شناور در داخل ، تعمير و نگهداري شناورها و موسسات رده بندي داخلي فراهم خواهد شد تا با توان بالاتري در عرصه بين المللي حضور يابند.

ساطعي گفت: در همايش گذشته مقالاتي که ارائه مي شد جنبه نظري بيشتر و جنبه علمي و کاربردي کمتري داشت اما در همايش امسال به موضوع هاي کاربردي توجه بيشتري شده است. براي اينکه ارگان هاي دريايي جايگاه و نقش فعال تري در اقتصاد کشور داشته باشند راهکارها ، چالش ها ، موانع و مشکلات در کارگروه ها مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد همچنين در کنار موضوع هايي که کارگروه ها دارند، يک موضوع به عنوان موضوع کاربردي از سوي سخنران کليدي ارائه خواهد شد.

وي ابراز اميدواري کرد در سالي که از سوي مقام معظم رهبري سال همدلي و همزباني دولت و ملت نامگذاري شده است ارگان هاي دريايي با هماهنگي و همدلي همايش خوبي را برگزار کنند زيرا اين همايش نمادي است که بخش خصوصي و دولتي در آن حضور دارند و ظرفي است براي همدلي و همزباني در عرصه دريا که آرزو مي کنيم اين همايش اين نقش را به طور کامل ايفا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار