عضو هيئت مديره اتحاديه فولاد و آهن:

بازار فولاد با تثبت قيمت در سال جاری پيش می‌رود

عضو هيئت مديره اتحاديه فولاد و آهن از توليد 14 ميليون تن فولاد و آهن آلات در سال گذشته خبر داد و گفت:‌ برای توليد 20 ميليون تن برنامه ريزی کرده بوديم که به دليل کمبود تقاضا تحقق نيافت.

بازار فولاد با تثبت قيمت در سال جاري پيش مي رودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدصادق چيت ساز افزود:‌ انتظار داريم با پيشرفت ايران در مذاکرات هسته اي و تقويت تقاضا بازار آهن آلات هم در سال جاري رونق بگيرد.

وي تاکيد کرد: ‌در حال حاضر بخشي از توليدات سال گذشته در انبارهاست و به دليل کمبود تقاضا بايد براي توسعه صادرات برنامه ريزي کنيم و طرح هاي فولادي که در مناطق آزاد اجرا مي شود با رويکرد صادراتي خواهد بود. 

چيت ساز گفت: بايد مزيت هاي توليد را با رويکرد صادراتي تقويت کنيم و کارخانه هاي بزرگ توليد فولاد در سال گذشته صادرات خوبي داشته اند. 

وي افزود:‌ بازار همچنان منتظر تحريک تقاضا با افزايش طرح هاي عمراني دولت و تقاضاي اين بخش است و اميدواريم ظرفيت توليد به طور کامل بهره برداري شود. 

چيت ساز گفت: ‌با توجه به شرايط توليد و تقاضا امسال افزايش قيمت نخواهيم داشت .

عضو هيئت مديره اتحاديه فولاد و آهن با اشاره به توليد مازاد بر نياز داخل اعلام کرد : بخشي از اين محصولات در سال گذشته به عراق و افغانستان صادر شده است.

محمدصادق چيت ساز گفت: تقاضاي داخلي به حداقل رسيده و نرخ ها را هم به کف رسانده است.  

و قيمت ها درسال جاري افزايش نخواهد داشت و اميدواريم اجراي طرح هاي عمراني دولت و ميزان تقاضاي ان افزايش يابد و با توجه به روند طبيعي توليد؛ مازاد بر تقاضا در انبارها نگهداري مي شود انتظار افزايش نرخ ها را نداريم.

انتهای پیام/
برچسب ها: تثبیت ، قیمت ، بازار ، فولاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار