یزد؛

آشتی شهر دوچرخه ها با دوچرخه!

یزد ،شهری که روزی به شهر دوچرخه ها شهرت یافت و در کوچه پس کوچه های آشتی کنان شهر وسیله ای به جز دوچرخه نبود این روزها با وضعیت ترددزیاد وآلودگی ماشین وموتورسیکلت رو برو شده است وهمین بهانه ای برای استقرار اولین ایستگاه دوچرخه سواری در میدان آزادی یزد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛ محمدرضا شفیعی ، معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری یزد گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال 4 ایستگاه دوچرخه در شهر یزد نصب شده و خواهد شد که از ایستگاه‌های مد نظر برای انجام این کار میدان‌های آزادی، نعل اسبی و مسجد جامع است.

معاون شهردار ادامه داد: با همکاری بخش خصوصی 2 مسیر گردشگری با دوچرخه در بافت تاریخی یزد پیش‎‎بینی شده است تا گردشگران برای پیمودن مسافت‌های کوتاه بین بناهای تاریخی از دوچرخه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تردد با خودرو در کوچه‌های باریک و زیبای آشتی‎‎کنان در بافت تاریخی یزد میسر نیست، امکان تردد با دوچرخه در این معابر را یادآور خاطرات گذشتگان این بافت قدیمی‌‌عنوان کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار یزد گفت: مسیرهای دوچرخه به عرض یک متر و 75سانتی‌‌متر در برخی از معابر شهر اجرا و کف‎‎سازی شده است تا زیرساخت‌های لازم برای تردد دوچرخه سواران فراهم شود.

وی ادامه داد: در گذشته نیز مسیرهای دوچرخه در برخی از معابر شهر از جمله بخشی از خیابان آیت‌الله کاشانی، خیابان امام خمینی(ره) و بلوار شهیدان اشرف اجرا شده و حالا آماده بهره‌برداری است.

شفیعی با اشاره به تصمیم شهرداری برای راه‎‎اندازی ایستگاه‌های دوچرخه در شهر، گفت: این ایستگاه‌ها در نقاط پرترافیک و پرتردد شهر و ‌برای کاهش ترافیک اجرا خواهند شد تا بیشترین بهره‌برداری را از‌سوی شهروندان داشته باشد.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.