پخش مستند «ماندنی‌ها» از شبکه افق

مجموعه «ماندنی‌ها» این هفته به ماشین‌های اداری و روند تکامل آنها می‌پردازد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ زمانی که استفاده انسان از ماشین رونق گرفت، رشد و تکامل وسایل و ابزارهای مکانیکی و برقی هم با سرعت بیشتری ادامه یافت به حدی که نسل‌های جدیدتر و کارآمدتر وسایل و ماشین ها در ادارات و کارخانه‌ها با سرعت جای نسل‌های قبلی خود را می‌گیرند و هر بار با مزیتی جدید، نظرات را به سوی خود جلب می کنند.

ماشین‌های اداری بیشتر شامل دستگاه‌هایی همچون رایانه،چاپگر، دورنگار، گوشی‌های تلفن، اسکنر، فتوکپی و ... هستند که طی دهه‌های گذشته تکامل زیادی یافته و قدرت و کیفیت کارشان ارتقای زیادی یافته است.

مجموعه ماندنی‌ها این هفته به سراغ یک موزه دار جالب رفت است؛ فردي که راوي قصه است به سراغ موزه‌داران خصوصی که مجموعه‌اي از ماشین‌هاي اداري قدیمی را نگه داري می‌کنند رفته و از این اشیاء قدیمی دیدن می‌کند.

در این قسمت با این اشخاص که انواع ماشین‌های اداری را جمع آوری کرده و در حقیقت موزه هایشان، سیری تکاملی از این اشیاء را به نمایش می‌گذارند مصاحبه می‌شود و از انگیزه ها و تاثیراتی که کارشان بر دیگران دارد مطالبی بیان خواهد شد.

مهدی مطهر تهیه کنندگی این مستند را بر عهده دارد و امیر اصانلو هم آن را کارگردانی کرده است. این مستند ساعت 22 روز چهارشنبه 19 فروردین از شبکه افق به روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار