شهرکرد؛

تالاب های استان چهارمحال و بختیاری، میزبان 60 هزار پرنده مهاجر

با آغاز فصل بهار و مهاجرت پرندگان، 60 هزار قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی به تالاب های استان چهارمحال و بختیاری وارد شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد اعلام کرد: با آغاز فصل بهار و مهاجرت پرندگان، 60 هزار قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی تا کنون به تالاب های این استان وارد شدند. 

شهرام احمدی افزود: این پرندگان عمدتاً از خانواده لک لک، مرغابی سانان، خروس کولی، حواصیل، پرستوی دریایی، کشیم کوچک و بزرگ، چنگرها، اگرتها، غاز خاکستری، درنای خاکستری، گنجشک سانان و کاکاهای دریایی هستند.

وی با بیان اینکه تالاب های استان چهارمحال و بختیاری به دلیل قرار گرفتن در مسیر مهاجرتهای مختلف فصلی پرندگان، به صورت مستمر میزبان انواع پرندگان مهاجر در طول سال می باشد، پیش بینی کرد: در فصل بهار امسال، بیش از 120 هزار قطعه پرنده مهاجر به تالابهای این استان وارد شوند.

 گفته می شود بیشتر این پرندگان مهاجر، کشور های مناطق گرمسیر جنوب کشور و حوزه خلیج فارس وارد تالابهای استان چهارمحال و بختیاری شده اند.
تالاب های بین المللی چغاخور، گندمان و سولقان در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری، مهم ترین زیستگاه پرندگان مهاجر به شمار می روند که به صورت زنجیروار از ضلع جنوبی شهرستان بروجن و در امتداد کوه کلار، از رشته کوه های زاگرس به طرف غرب استقرار یافته اند.

شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.