افتخاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه مرتضوی برعهده هیئت قضایی است

سرپرست دادگاه‌های استان تهران گفت: علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه مرتضوی قبل از تشکیل جلسه اعلام می‌شود.

علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه مرتضوی برعهده هیئت قضایی است«محسن افتخاری» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به علنی یا غیر علنی برگزار شدن دادگاه مرتضوی گفت: علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه مرتضوی قبل از تشکیل جلسه اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: برای چگونه برگزار شدن جلسات دادگاه هیئت قضایی تصمیم می‌گیرد.

سرپرست دادگاه‌های استان تهران خاطرنشان کرد: برای طرفین اخطاریه ارسال شده است که تا به الان باید به دستشان رسیده باشد.

شایان ذکر است؛ پرونده سعید مرتضوی که پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی محاکمه می‌شود، شامل سه بخش است.

بخش نخست آن در ارتباط با رای نقض شده از سوی دیوان عالی کشور در پرونده کهریزک و ارجاع آن به شعبه هم عرض برای رسیدگی مجدد است که در پرونده کهریزک، شعبه دیوان عالی کشور انفصال دایم از خدمات قضایی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی درخصوص مرتضوی را تایید کرد اما نسبت به جریمه نقدی صادرشده ایراد گرفت.

بخش دوم این پرونده نیز در ارتباط با شکایت اولیای دم مرحوم روح‌الامینی (یکی از کشته شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک) به اتهام معاونت در قتل است.

بخش سوم نیز به موضوع عدم اجرای رای دیوان عدالت اداری و دریافت مبالغی در پرونده تخلفات سازمان تامین اجتماعی اختصاص دارد که 24 دی سال گذشته عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از ارجاع بخشی از پرونده تامین اجتماعی با صدور کیفرخواست به دادگاه خبر داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مرتضوی ، علنی ، غیرعلنی ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار