وکیل مرتضوی/

خوشبختانه تحریم‌ها جلوی واگذاری ها را گرفت/جلسه بعدی دادگاه مرتضوی، 19دی

وکیل جمعی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی گفت: جلسه بعدی دادگاه رسیدگی به پرونده مرتضوی روز شنبه برگزار می‌شود.

جلسه بعدی دادگاه مرتضوی شنبه برگزار می‌شود/دادگاه به نوبت عصر کشیده شد
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی ترک همدانی وکیل جمعی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران در رابطه با دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامات سعید مرتضوی که امروز در شعبه 1075 دادگاه کیفری دو ویژه کارکنان دولت برگزار شد، اظهار داشت: جلسه بعدی دادگاه که احتمالا آخرین جلسه باشد روز شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

وی افزود: موضوع تصرف غیر قانونی به سعید مرتضوی تفهیم اتهام شد و از رئیس دادگاه خواستیم موضوع اختلاف نیز تفهیم اتهام شود.

وکیل جمعی از کارکنان تامین اجتماعی بیان کرد: موضوع برداشت‌های غیر قانونی از صندوق تامین اجتماعی به نفع خود و یا دیگری یکی دیگر از جرم‌های مرتضوی است، همچنین مرتضوی قرار بود لیستی از اسامی نمایندگان مجلس که به آن‌ها پول پرداخت کرده بود به دادگاه ارائه دهد که چنین لیستی وجود ندارد و هنوز نوبت به رسیدگی به پرونده واگذاری شرکت‌های تامین اجتماعی به بابک زنجانی نرسیده است.

مجتبی نظری وکیل سازمان تامین اجتماعی پیرو صحبت‌های ترک همدانی گفت: کیفر خواستی در رابطه با اهمال کاری در خصوص واگذاری شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی به بابک زنجانی در دست رسیدگی است واقعیت این است کسی با اطلاعات قضایی دادستانی سابق چگونه می‌تواند 444 هزار میلیارد ین ژاپن بدون کارشناسی و هرگونه انجام مزایده‌ای تنها در قالب تفاهم نامه به شخصی واگذار کند.

وی افزود: این کار عین تبانی است و تا زمانی که منافع شخصی در کار نباشد انجام نمی‌شود چگونه کسی نمی‌تواند مهم‌ترین و پرسودترین شرکت‌های تامین اجتماعی را به عنوان تفاهم نامه به شخص دیگری واگذار کند.

وکیل جمعی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: خوشبختانه تحریم‌ها اگر سودی برای ما نداشت جلوی این گونه واگذاری‌ها را گرفت و عوض شدن دولت دلیل دیگری برای جلوگیری این گونه از اختلاف‌ها بود.

نظری گفت: سازمان بهزیستی و کمیته امداد بودجه‌ای جداگانه برای کمک به نیازمندان دارد و وظیفه مدیر عامل سابق تامین اجتماعی این نبوده که از بودجه سازمان به عنوان کمک به نیازمندان خرج کند این پول به جیب افراد رفته و نیازمندان و ما دلمان برای دو میلیارد بودجه‌ای که به نام یتیمان از بین رفته نمی‌سوزد، بلکه به دنبال اجرای قانون هستیم.

وی اظهار داشت: در سازمان تامین اجتماعی بالاترین خرج‌ها در دو ماه‌ای مصرف شده است که مرتضوی هنوز مصوبه هیئت مدیره را نداشته است.

گفتنی است؛ دادگاه رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی به پایان رسید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار