مبتلایان به سرطان مثانه با علائم پیشرفته به پزشک مراجعه می کنند

متاسفانه بسیاری از مبتلایان به سرطان مثانه به علائم پیشرفته به پزشک مراجعه می‌کنند که این موضوع به طور عمده ناشی از تشخیص دیر هنگام بیماری و غفلت و کم توجهی افراد مبتلا از درمان به موقع آن است.

فرید تقوایی  متخصص ارولوژی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: از جمله بیماری‌های مزمن و غیر واگیر سرطان است و در بین انواع مختلف سرطان، سرطان‌های مرتبط با دستگاه ادراری – تناسلی شیوع بالایی دارند.

وی با بیان اینکه سرطان مثانه و پروستات در سالهای اخیر شیوع قابل ملاحظه‌ای یافته‌اند، تأکید کرد: مشکل هم در خصوص این سرطان‌ها عدم تشخیص به موقع بیماری به دلیل نبود علائم مشخص سرطان و همچنین بی‌توجهی به انجام آزمایشات و معاینات دوره‌ای است.

تقوایی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مبتلایان به سرطان مثانه با علائم پیشرفته به پزشک مراجعه می‌کنند که این موضوع به طور عمده ناشی از تشخیص دیر هنگام بیماری و غفلت و کم توجهی افراد مبتلا از درمان به موقع آن است.

وی یادآور شد: کاهش احتمال درمان سرطان مثانه و مرگ ناشی از آن به طور عمده ناشی از پیشرفت سرطان است که این موضوع نیز در نتیجه عدم درمان به موقع بیماری ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: پروستات ، سرطان ، بیماری ، درد ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار