سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد:

چهار اولویت برنامه ای اوقاف در سال 94 / ترویج وقف ثلث اموال

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان سال 94، سالی متفاوت و تحول آفرین برای این سازمان خواهد بود، گفت : 4 اولویت در برنامه های اوقاف در سال 94 پیش بینی شده است و این سازمان در این سال نهادینه سازی و ترویج فرهنگ وقف ثلث اموال را دنبال می کند.

چهار اولویت برنامه ای اوقاف در سال 94 / ترویج وقف ثلث اموال
حسن ربیعی سخنگوی سازمان اوقاف با بیان اینکه سال 94  سالی متفاوت برای مجموعه اوقاف خواهد بود، اظهارکرد: برنامه ها و فعالیت های اوقاف در این سال دچار تحول خواهد شد و با رویکردی جدید در برنا مه ریزی ها ، عمل خواهد شد.

* تحول در مدیریت، اولویت اول اوقاف در سال 94

وی با اشاره به اینکه در سال 94 ، سازمان اوقاف، 4 اولویت برنامه ای خواهد داشت : در گام اول تحول در مدیریت اوقاف در سطوح مختلف سازمانی، بقاع متبرکه و موقوفات در دستور کار است و این تحول با نگاه و هدف حرکت رو به پیشرفت انجام می شود تا فعالیت ها و ماموریت های اوقاف در حد مطلوب تری اجرایی شود.

ربیعی اضافه کرد : کادر سازی و ایجاد امکان برای رشد و تعالی کارکنان و همچنین آموزش به عنوان زیرمجموعه های تحول در مدیریت دنبال خواهد شد.

* تحول در منابع انسانی، اولویت دوم برنامه ای اوقاف

مدیرکل حوزه ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه تحول در منابع انسانی گام و اولویت دوم سازمان اوقاف در سال 94 است ، افزود : منابع انسانی باید به یک سطح کارآمدی مطلوب دست یابند و هم از لحاظ مدارج تحصیلی و هم تخصصی ارتقاء یابند.

* تحول اقتصادی موقوفات با هدف اجرای هرچه بهتر نیات واقفان

ربیعی با بیان اینکه تغییر ، تحول و ارتقای بهره وری موقوفات به عنوان تحول اقتصادی موقوفات گام و اولویت سوم برنامه ای اوقاف است ، تصریح کرد : هم اکنون با ایجاد سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه درک و شناخت دقیق تری نسبت به گذشته از موقوفات حاصل شده است و در چند سال اخیر نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با درک شرایط موجود موقوفات ، رشد درآمدی موقوفات به منظور اجرای هرچه بهتر نیات واقفان را در دستور کار مدیران ، معاونان و کارشناسان این سازمان قرار داده است.

* اجرای امینانه نیات واقفان اولویت چهارم برنامه ای اوقاف

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای امنیانه نیات واقفان را چهارمین اولویت برنامه ای این سازمان برشمرد و گفت : پیرامون تعیین این چهار اولویت برنامه ای ماه ها جلسه تشکیل شد و در خصوص آنها در طول سال 94 ، هر ماه گزارشی اخذ خواهد شد تا روند رشد و تحقق شاخص ها تعیین شود.

* ترویج وقف ثلث اموال در دستور کار سازمان اوقاف

وی با بیان اینکه تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف از برنامه های پیش بینی شده برای روابط عمومی سازمان اوقاف است، تصریح کرد: امسال بنا بر نظر نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان ، تبلیغ و ترویج وقف ثلث اموال باید در دستور کار روابط عمومی سازمان قرار گیرد و با فضا سازی رسانه ای و آشناسازی افکار عمومی، این سنت حسنه را درکشور نهادینه کند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با اشاره به در پیش بودن برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ، خاطرنشان کرد : مسابقات بین المللی قرآن متعلق به اوقاف نیست، بلکه متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و امسال نیز باید با تلاش تمامی کارکنان و جلب همکاری و حمایت و مشارکت رسانه های جمعی فضاسازی مناسبی برای این دوره از مسابقات در سطح ملی و بین المللی ایجاد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار