حجت الاسلام والمسلمین رضایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

بازسازی یک میلیون و 360 هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده توسط بنیاد مسکن

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن گفت: تاکنون یک میلیون و 360 هزار واحد مسکونی آسیب دیده در سراسر کشور بازسازی و در اختیار مردم قرار گرفته است.

بازسازی یک میلیون و 360 هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده توسط بنیاد مسکن

 به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدعلی رضایی» قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران(21 فروردین) ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) روز زن و ولادت امام خمینی(ره) و همچنین سالگرد صدور فرمان تاریخی امام مبنی بر افتتاح حساب 100 و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: درباره حضرت زهرا(س) باید بگویم تا بحال درباره شخصیت این بزرگوار مطالب زیادی توسط دانشمندان مسلمان و غیرمسلمان گفته شده است اما شخصیت حضرت زهرا(س) آنچنان عظمت دارد که برای هر کسی قابل توصیف و درک نیست.

وی ادامه داد: امام(ره) معمار انقلاب بوده که بعد از مدتی کوتاه از پیروزی انقلاب یعنی در 21 فروردین 1358 فرمانی صادر کردند، حساسیت مطلب خیلی بالا بوده زیرا اگر در کشور و در دنیا دقت کنیم می‌بینیم که کسانی که برای مسکن و سر پناه فعالیت می‌کنند سه دسته هستند، اول آن دسته کسانی که از نظر اقتصادی وضعشان خیلی خوب است و در هرجا هر شرایط و به هر قیمتی که بخواهند می‌توانند مسکن‌دار شوند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: عده دیگری هستند که امکانات دارند ولی باید دولت و یا بانک‌ها به آنها کمک کند تا آنها مسکن‌دار شوند و همچنین در کشور عده‌ای هستند که امکاناتی ندارند یعنی برای داشتن مسکن واقعا مشکلات دارند و امکان خانه ‌دار شدنشان از نحوه خودشان به هیچ وجه امکانپذیر نیست.

وی تصریح کرد: امام(ره) راجع به اینها این فرمان را صادر کردند و این پیام را دادند بهتر است از پیام امام(ره) استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی اظهار داشتـ: امام خمینی(ره) فرمودند شما مردم شریف ایران در جریان مبارزه با استثمار پیروزی بزرگی بدست آوردید و توانستید با اتکا به خدای متعال و وحدت کلمه و مشارکت قشرها در برابر طاغوت زمان غلبه کنید و پشت ابرقدرت‌ها را بلرزانید، اکنون نیز باید با خودیاری و همکاری برای مبارزه علیه فقر و محرومیت بسیج شوید و برای کمک به مردم مستضعف کمر همت ببندیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در رژیم پهلوی یک مسئله مسکن یکی از مصیبت‌بارترین مشکلات اجتماعی مردم ما بود و بسیاری از مردم در اسارت تهیه‌گی و داشتن یک لانه بودند و چه بسا تمام عمرشان را زیر بار بانک‌ها، سودجویان و غارت‌گران بسر می‌بردند تا بتوانند پناهگاهی را برای خود و فرزندانشان دست و پا کنند و سیل عظیمی از مستضعفان جامعه نیز از داشتن خانه محروم بودند و در زوایای بیقوله‌ها و اتاق‌های تنگ و تاریک و خرابه‌ها بسر می‌بردند.

وی ادامه داد: این از حداقل حقوق هر فرد است که بتواند مسکن داشته باشد مشکل زمین باید حل شود و همه بندگان محروم خدا باید از موهبت الهی استفاده کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی اظهار داشت:‌اینجانب حسابی به شماره 100 در تمام شعب بانک ملی افتتاح کرده و از همه کسانی که توانایی دارند دعوت می‌کنم که برای کمک به خانه‌دار شدن محرومین به این حساب پول واریز کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اساسا دستور تأسیس بنیاد مسکن از سوی امام راحل برای این بود که با کمک‌های مردمی برای محرومین خانه ساخته شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در یک بیان دیگر فرموده‌اند مردم بیشتر علاقمند هستند که صدقات و کمک‌های خود را در اموری صرف کنند تا ماندگار باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی افزود: امروز که مسئله مسکن در بسیاری از زندگی مردم به عنوان یک معضل مطرح است ارائه صدقه توسط مردم برای ساختن مسکن جزء بهترین آثار ماندگار است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در رابطه با حساب 100 گفت: حسنات برجسته و باقی امام (ره) همین مسئله حساب 100 است که مردم را درگیر مسکن محرومین می‌کند و صدقات مردم را متوجه این جهت می‌کند این کار کار بسیار مهمی است.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا به امروز خدمات فوق‌العاده‌ای به جامعه شهری و روستایی ارائه کرده است بیش از 200 هزار واحد برای محرومین در مناطق مختلف ساخته و تحویل داده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی گفت: سال گذشته حدود 347 هزار و 150 واحد از مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر را آماده و تحویل مردم داده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اداامه داد: البته می‌دانید که شهرهای زیر 25 هزار نفر مسئولیتش به بنیاد مسکن واگذار شده که تا امروز خانه‌هایی که ساخته شده مشکلاتی که بعضی از شهرهای بزرگ داشته‌اند در شهرهای کوچک به هیچ عنوان وجود نداشته و یا اگر داشته خیلی کم بوده است.

وی اظهار کرد: در کنار بنیاد مسکن خیرین مسکن‌ساز فعال شده‌اند و 38 هزار واحد ساخته‌ و در اختیار مردم قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی گفت: بیش از یک میلیون و نهصدوهفده هزار و چهارصد متر مربع در سراسر کشور زمین به خیرین مسکن‌ساز واگذار شده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به کارهای دیگری که به بنیاد مسکن واگذار شده افزود: بازسازی مناطق آسیب‌ دیده از سیل، زلزله، توفان و جنگ است.

وی گفت: می‌دانید که اگر اتفاقی می‌‌افتاد نمی‌دانستند که چه کسی باید سروسامان دهد که این مشکل را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا به امروز که در خدمت شما هستند بیش از یک میلیون و سیصد وشصت هزار واحد مسکونی در سراسر کشور که آسیب زده بوده بازسازی کرده‌ است. 

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی گفت: از دیگر کارهای واگذار شده به بنیادمسکن انقلاب اسلامی، بهسازی واحدهای روستایی است، هر وقت حادثه‌ای پیش می‌آمد شما می‌دیدید عده زیادی از زنان و مردان جان خود را از دست می‌دادند، زیرا خانه‌های روستایی دوام نداشت و از نظر استحکام آنچنان برخوردار نبود که این بنیاد در این رابطه فعال شده است.  
 
وی ادامه داد: ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن روستایی داریم که حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تای آن بی‌دوام و ناقص بوده که در دو برنامه هرسالی بنا شده ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی بازسازی شود که تا امروز یک میلیون و ۶۴۱ هزار واحد ساخته و بهسازی شده که مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند.  
 
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: البته هم از دولت گذشته و هم از دولت فعلی تشکر می‌کنم که نظر ویژه‌ای به بازسازی خانه‌های روستایی دارند که سالی برای ۲۰۰ هزار واحد، اعتبارات و تسهیلات به آن‌ها داده شده است که این دولت نیز عنایت و کمک کردند.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی با اشاره به کار دیگر بنیاد مسکن تصریح کرد: طرح‌های هادی روستایی است، شما می‌دانید که برای رفت و آمد در مسیرهای روستایی مردم بامشکل مواجه بودند که مسبب شد که طرح جامعی برای روستا‌ها تهیه شود و سپس معابر روستایی توسعه پیدا کند.  
 
وی گفت: حدود ۳۷ هزار روستا درکشور بالای ۲۰ خانوار داریم، که از این ۳۷ هزار روستا، برای ۳۵ هزار روستا طرح‌های هادی تهیه شده است.  
 
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در حال حاضر طرح هادی در ۱۴هزار و ۲۸۲ روستا اجرا شده است، طرح هادی یعنی تعریض معابر، جدول گذاری و آسفالت کردن است.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی افزود: امیدوارم در آینده کمک شود تا باقیمانده طرح‌هایی که تهیه شده ان شاءالله به مرحله اجرا درآید.  
 
وی گفت: یکی دیگر از کارهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، صدور سند خانه‌های روستایی است که این خانه‌ها تا به امروز متولی و سندی نداشتند، که با توافق بین بنیاد مسکن و ثبت اسناد، بنا شد برای خانه‌های روستایی سند صادر شود.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی ادامه داد: تا به امروز از ۵ میلیون و ۳۰۰ واحد که در کل روستا وجود داشت، ۲میلیون و ۷۹۰ جلد سند مالکیت صادر شده است که البته در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم واگذار شده، اما اخیرا در آن هم ۵۹ هزار و ۶۵۴ سند صادر شده که امیدواریم بتوانیم در آینده بیش از این فعالیت کنیم.  
 
وی با اشاره به یکی دیگر از فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار داشت: برای نظارت بر ساخت و ساز خانه‌های روستایی ناظر تربیت کند.  
 
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۱۰ هزار و ۴۹۹ هزارناظر فنی روستایی تا به امروز تربیت شده‌اند که ۱۳۸۸ دفتر طراحی در کشور فعال است.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی گفت: کارهای زیادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام داده است که بار‌ها گفته‌ام و میلیون‌ها انسان از نعمت و برکت حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) استفاده کرده و می‌کنند.  
 
وی ادامه داد: شرکت و سازمانی به نام بنیاد بتن وجود دارد که در جهت تولید مصالح استاندارد فعالیت می‌کند تا هنگامی که یک روستایی مصالحی را خریداری می‌کند، از استاندارد بودن آن مطمئن باشد.  
 
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر کشور نسبت به تولید مصالح فعال بوده که البته توانمندی آن به فضل خدا خیلی فراوان است.  
حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی تصریح کرد: اگر امکاناتی در اختیار این نهاد مقدس قرار گیرد، مسلما به سرعت مشکلات مسکن کشور رفع می‌شود.  
 
وی گفت: در تشکیلات بنیاد مسکن پیچیدگی اداری وجود ندارد، زیرا این بنیاد زیرنظر یک شورای ۵نفره اداره می‌شود که در راس آن‌ها حضرت آیت‌الله محلاتی نماینده مقام معظم رهبری هستند و شخصیت مورد اعتماد امام و مقام معظم رهبری هستند و همچنین در حال حاضر ریاست آنرا یک مهندس مجرب و پرکار آقای تابش برعهده دارد.  
 
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تمام نیروهای بنیاد مسکن هنوز به عنوان یک نهاد انقلابی در این تشکیلات فعالیت می‌کنند و خودشان را سرباز آماده به خدمت نظام می‌دانند.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از نظر توانمندی به جایی رسیده است که بنا بود مزار شاهچراغ کنار مرقدش توسعه پیدا کند که این ماموریت به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد وامروز شاهد آن هستیم که آن چیزی که از ابتدا تا الان ساخته شده است، به مدت دو سال از ماموریت این بنیاد این ساخت و ساز ۴ برابر افزایش پیدا کرده است که نشانگر توانمندی، قدرت، تخصص، پایداری و فعالیت نیروهای بنیاد مسکن است.  
 
وی خاطرنشان کرد: از دولت و مردم و بانک‌ها به خاطر همکاری‌هایشان سپاسگزارم، اما از مردم درخواست می‌کنم که با توجه به آمادگی این نهاد مقدس برای سرپناه سازی محرومین هرچه در توان دارند، کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار