رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا مطرح کرد

تکذیب صادرات مواد مخدر به خارج از کشور/ کشف بیش از ۴۹۰ تن انواع مواد مخدر/ جزییات دستگیری "غول بچه"

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف بیش از ۴۹۰ تن انواع مواد مخدر طی سال گذشته خبر داد و گفت: ۳۰۰ هزار پرونده در رابطه با مواد مخدر تشکیل شده است.

کشف بیش از ۴۹۰ تن انواع مواد مخدر/ تشکیل۳۰۰ هزار پرونده/ انهدام ۲۵۰ آشپزخانه مواد صنعتیبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار علی مویدی صبح امروز در نشست خبری گفت: در سال گذشته۱۸۰۰ عملیات در رابطه با مواد مخدر انجام شد و ۹۶ قاچاقچی مسلح به هلاکت رسیدند.

وی ادامه داد: طی این مدت ۳۰۰ هزار پرونده در رابطه با مواد مخدر تشکیل شد که ۲۱ درصد افزایش داشت و بیش از ۴۹۰ تن مواد مخدر کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در رابطه با جزئیات مواد مخدر کشف شده در سال گذشته اظهار کرد: 390 تن از مواد مکشوفه تریاک، 70 تن هشیش و 15 تن سایر موارد بوده‌ است. همچنین 8 تن مورفین و 10 تن هروئین کشف شد و درکل 2 تن از کشفیات اختصاص به مواد مخدر صنعتی داشت.

وی بیان داشت: استان کرمان رکورددار کشفیات با بیش از 95 تن بود و پس از آن، هرمزگان با 64 تن، مرزبانی کشور با 63 تن و سیستان و بلوچستان با 46 تن پس از استان کرمان قرار داشته‌اند.

مویدی افزود: در سال 93 شاهد افزایش قیمت مواد مخدر در کشور بودیم ولی نوع جدید صنعتی را شاهد نیستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در رابطه با کشفیات 20 روز گذشته در کشور گفت: بیش از 22 تن انواع مواد مخدر در این مدت کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشت. همچنین بیشترین محموله کشف شده مربوط به استان سیستان و بلوچستان با بیش از 2.5 تن مواد مخدر بود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به پرونده تمساج خلیج در سال گذشته تاکید کرد: دستگاه های کشور از شکل گیری این گونه افراد که امنیت اجتماعی، اقتصادی و ... را در کشور به مخاطره می اندازند، جلوگیری کنند.‎

وی ادامه داد: تمامی عوامل داخلی و مرتبطی مربوط به پرونده تمساح خلیج دستگیر شدند و اموال مربوطه نیز شناسایی شد ولی باید توجه داشت که از شکل گیری این پدیده‌ها در کشور جلوگیری شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: دستگیری معتادان و قاچاقچیان 30 درصد و جمع آوری معتادان 87 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. همچنین دستگیری و برخورد با قاچاقچیان حمل و توزیع مواد نیز 18 درصد بیشتر شد.

سردار مویدی با اشاره به انهدام 250 آشپزخانه تولید مواد صنعتی بیان داشت: تایید نمی‌کنم که تهران هیچ آشپزخانه‌ای در این مورد ندارد، چرا که 200 مورد موارد منهدم شده، در تهران و حومه آن بوده است، همچنین صادرات مواد مخدر صنعتی به خارج را به جد تکذیب می‌کنم.

وی از کشف 3 کیلوگرم کوکائین و انهدام باند غول بچه در این رابطه در تهران خبر داد و افزود: سرکرده این باند کمتر از 20 سال سن داشته و مواد مخدر تولید آمریکای جنوبی بوده است که اعضای باند تعدادی اتباع خارجه و ایرانی بودند و پلیس موفق شد سه نفر از اعضای باند را دستگیر و باند آن‌ها را در فرودگاه شناسایی و منهدم کند.

سردار مویدی در رابطه با برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال 94 اظهار کرد: باید به نام گذاری شعار امسال به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت توجه داشت و اعتماد مردم بهترین پشتیبان پلیس خواهد بود. ما نیز جزو دستگاه‌هایی هستیم که بیشترین ارتباط را با مردم داریم.

وی تاکید کرد: برخورد با قاچاقچیان مسلح و انهدام سر شبکه‌ها از اولویت‌های این پلیس در سال جاری است و جهت جمع آوری معتادان پر خطر و سامان بخشیدن آن‌ها جهت زیباسازی شهرها و امنیت مردم، پلیس امادگی کامل دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: با مراکز علمی و دانشگاهی تفاهم نامه‌هایی را تهیه و تنظیم کرده‌ایم و توانمندی‌های پلیس و اقدامات و ماموریت‌های انجام گرفته به صورت مستند و گزارش تهیه و به این افراد در دانشگاه منتقل می‌شود تا بتوانیم در مبارزه اجتماعی با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد، بیشتر موفق باشیم.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا با کپنی کردن مواد مخدر برای معتادان پر خطر موافق هستید یا نه، خاطرنشان کرد: کپنی کردن مواد، محل قانونی ندارد و تا تصویب شود قابل پذیرش نیست و بنده با کپنی کردن مواد برای معتادان مخالف هستم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار