جشنواره کن شصت‌وهشتم؛

دختر «اینگرید برگمان» ریاست بخش نوعی نگاه را پذیرفت

«ایزابلا روسلینی» دختر «اینگرید برگمان» و «روبرتو روسلینی» ریاست بخش نوعی نگاه جشنواره کن را پذیرفت.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت رسمی جشنواره کن؛«ایزابلا روسلینی» هنرپیشه‌ و کارگردان آمریکایی-ایتالیایی ریاست هیات داوران نوعی نگاه شصت و هشتمین جشنواره کن را پذیرفته است.

دخترِ کارگردان ایتالیایی «روبرتو روسلینی» و هنرپیشه‌ی سوئدی «اینگرید برگمان» حرفه سینمایی خود را به عنوان طراح لباس در کنار پدرش آغاز کرد. سپس «ایزابلا» در فیلم «چمنزار» (1979) به کارگردانی برادران «تاویانی» ایفای نقش کرد. طولی نکشید که بازیگری او در سطح بین‌المللی و با فیلم‌های «شب‌های سفید» (1985) به کارگردانی «تیلور هکفورد»، «مردان سرسخت نمی‌رقصند»(1987) از «نورمن میلر»، «چشمان سیاه»(1987) به کارگردانی «نیکیتا میخالوف»، «مخمل آبی» (1986) و فیلم «از ته دل وحشی» (1990) به کارگردانی «دیوید لینچ» شناخته شد.

سال 2008 به درخواست «رابرت ردفورد» وارد عرصه‌ی کارگردانی شد.

با قرار دادن تصویر «اینگرید برگمان» بر روی پوستر جشنواره کن شصت ‌وهشتم و ادای احترام این جشنواره کن به «برگمان» ،«ایزابلا روسلینی» سهم خود را با پذیرفتن ریاست بخش نوعی نگاه جشنواره کن ایفا خواهد کرد و مستندی تحت عنوان «از کلام او» ساخته‌ی «استیگ بورکمان» در بخش کلاسیک جشنواره کن نمایش داده می‌شود.

همچنین«ایزابلا» فیلمی برای «ادای احترام به اینگرید برگمان» در صدمین سالگرد تولد مادرش به نمایش خواهد گذاشت. این فیلم به کارگردانی «گیدو تورلونیا» و «لودوویکا دامیانی» براساس زندگی‌نامه‌‌ای که «اینگرید برگمان» نوشته و با زندگی‌نامه «روبرتو روسلینی» مطابقت داده شده، ساخته شده است.

با کمک دیگر اعضای هیات داوران، «ایزابلا روسلینی» جایزه بخش نوعی نگاه را به برگزیدگانش اهدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار