ساری؛

توجه به تامین منابع آبی در زمین های شیبدار

تامین و انتقال آب جهت احداث باغ در زمین های شیبدار باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغات مازندران اعم از سیاه ریشه و مرکبات به خوبی گسترش یافته و شاهد رقابت پذیری محصولات کشاورزی در بازار هستیم.

شهیدی فر افزود: باتوجه به بارش برف و سرمایی که در سال 92 شاهد بودیم و سبب خسارت به باغات مرکبات شده بود خوشبختانه هیچگونه کمبودی در تولید و تامین میوه شب عید نداشته ایم و توانستیم از واردات مرکبات به کشور جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه باغات در منطقه دشت باید محدود شود تصریح کرد : توسعه باغات باید به سمت زمین های شیبدار و میانبند گسترش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 750 هکتار باغ در زمین های شیبدار مازندران احداث شده است گفت: احداث این باغات از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی برخوردار است.

شهیدی فر افزود: تامین و انتقال آب جهت احداث باغ در زمین های شیبدار باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی یادآو شد: از 10 هزار هکتار باغ کیوی که در کشور وجود دارد بیش از 60 درصد آن در مازندران و مابقی در گیلان است که تولیدات این محصول در مازندران بیش از 200 هزار تن می باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: با توجه به تولید فراوانی که محصول کیوی در مازندران دارد متاسفانه در بازاریابی آن دچار مشکل هستیم.

شهیدی فر تصریح کرد: صادرات پایدار به عنوان اساسی ترین اصل برای تولید باید مدنظر قرار گیرد چراکه میزان تولید در بخش کشاورزی رو به افزایش است و در صورت عدم صادرات پایدار با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گفته وی، مبارزه بیولوژیک و نوع ارقام قابل کشت باید مورد توجه جدی محققین و کمیته فنی باغات استان در جهت رسیدن به تولید صادرات محور قرار گیرد.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.