دبیر علمی کنگره فیزیوتراپی خبر داد

دریافت ویزیت دوباره فیزیوتراپی در برخی بیمارستان‌ها/تعرفه‌های فیزیوتراپی زیر مجموعه طب فیزیکی قرار دارد

خادمی کلانتری گفت: برخی بیمارستان‌ها از بیماران برای درمان فیزیوتراپی دوبار ویزیت دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ خسرو خادمی کلانتری،‌دبیر علمی کنگره فیزیوتراپی در نشست خبری گفت: با وجود آنکه رشته فیزیوتراپی به طور کامل رشته‌ای درمانی است جزو علوم پایه محسوب می‌شود و این مسئله به این رشته آسیب زده است. 

وی بیان داشت: انجمن فیزیوتراپی راه‌اندازی دکترای حرفه‌ای این رشته را دنبال می‌کند به دلیل آنکه شرح وظایفی برای فیزیوتراپیست‌ها وجود ندارد و این رشته جزو علوم پایه محسوب می‌شود تا کنون موفق به انجام آن نشدند. 

دبیر علمی کنگره فیزیوتراپی با اشاره به مشکلات دیگر این رشته اظهار داشت: بخش طب فیزیکی در بیمارستان‌ها ایجاد شده و متخصصین طب فیزیکی تنها به دلیل پزشک بودن مسئولیت فنی فیزیوتراپی را بر عهده گرفتند و متخصصین فیزیوتراپی در درمانگاه‌ها زیر مجموعه متخصصین طب فیزیکی قرار گرفتند. 

خادمی کلانتری ادامه داد: در برخی بیمارستان‌ها از بیماران دوبار برای فیزیوتراپی ویزیت دریافت می‌کنند و بدین معنا که هنگام مراجعه بیمار برای فیزیوتراپی ابتدا توسط متخصص طب فیزیکی معاینه می‌شود و پس از معاینه وی به فیزیوتراپیست مراجعه می‌کند. 

دبیر علمی کنگره فیزیوتراپی افزود: در دفتر ارزش گذاری نسبی خدمات، تعرفه‌های فیزیوتراپی زیر مجموعه طب فیزیکی قرار گرفته است همچنین برخی از کلینیک‌های فیزیوتراپی 1 فیزیوتراپیست دارد این مسئله  باعث شده نوبت‌های طولانی مدت 2 ماهه و 3 ماهه به بیمار داده شود. در کنار آن برخی مراکز خصوصی 5 فیزیوتراپیست‌ دارند و روزانه 20 بیمار توسط آنها فیزیوتراپی می‌شود. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار