افزایش سن خطر استئوآرتریت را تا پنج برابر افزایش می‌دهد

با بالا رفتن سن موارد استئوآرتریت نیز بیشتر می‌شود، به طوریکه افزایش سن به ویژه پس از 60 سالگی، خطر این بیماری را تا حدود پنج برابر افزایش می‌دهد.

سعید نورایی استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: استئوآرتریت از شایع‌ترین بیماری‌های مفصلی است که میزان بروز آن با عوامل ژنتیکی، افزایش سن و چاقی و اضافه وزن بسیار نزدیک است. 

وی با بیان اینکه از بزرگترین عوامل خطر برای استئوآتریت افزایش سن است، تأکید کرد: با بالا رفتن سن موارد استئوآریت نیز بیشتر می‌شود، به طوریکه افزایش سن به ویژه پس از 60 سالگی، خطر این بیماری را تا حدود پنج برابر افزایش می‌دهد. 

نورایی گفت: اغلب موارد استئوآتریت در سنین بالای 65 سال بروز می‌کند چرا که در این سنین مفاصل بیشتر در معرض آسیب و التهاب هستند. 

وی افزود: البته اگر در سنین بالا عوامل خطر دیگری نظیر چاقی و اضافه وزن نیز وجود داشته باشد، خطر ابتلا به استئوآرتریت و آسیب مفاصل بیشتر از اندازه معمول افزایش می‌یابد. 

نورایی خاطر نشان کرد: هنگامی که ضربه مستقیم به مفاصل بد وارد می‌شود، تأثیر این ضربه با توجه به میزان مقاومت بدن متغیر خواهد بود که در سنین سالمندی به دلیل آسیب پذیری بیشتر مفاصل، تأثیر ضربات مستقیم و بروز استئوآرتریت بیشتر خواهد بود. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار