درد ناشی از "آرتروز" را با این ۲ ورزش کنترل کنید

استئوآر‌ترین بیماری تخریب کننده مفصل است که با بالا رفتن سن، شیوع آن بیشتر می‌شود آرتروز هر مفصلی را می‌تواند درگیر کند و علامت ناشی از آن درد است.

احمد مشیری کار‌شناس پزشکی ورزشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آرتروز یا استئو آرتریت بیماری تخریب کننده مفصل است، برهمین اساس دژانراتیو مفصل نام گرفته می‌شود، معمولا با بالا رفتن سن، شیوع آرتروز بیشتر می‌شود. 

وی ادامه داد: آرتروز هر مفصلی را می‌تواند درگیر کند اما مفاصل زانو و مچ پا را بیشتر گرفتار می‌کند در خانم‌ها، شایع‌ترین سن آرتروز بالای ۴۵ سال است و بیشتر مفاصل دست و زانوی آنها گرفتار می‌شود. علامت ناشی از آرتروز درد است و این درد به صورت مبهم و عمقی است که بسیار آهسته آغاز و به تدریج افزایش پیدا می‌کند. زمانی که بیماری پیشرفت کند حتی در موقع استراحت هم می‌تواند این درد وجود داشته باشد. 

مشیری گفت: عوامل مختلفی بروز آرتروز را تشدید می‌کنند در صورتی که فرد دچار بیماری التهابی مفاصل شده باشد این عامل می‌تواند زمینه ساز بروز و تشدید آرتروز باشد. 
فعالیت‌های بسیار شدید و نامنظم و همچنین عوامل ژنتیکی در این امر تاثیر گذار هستند و استئوآرتریت در برخی از نژاد‌ها به خصوص سیاه پوست‌ها شایع‌تر است. 

وی اذعان داشت: در صورتی که فعالیت‌های ورزشی به طور منظم، ‌اصولی و علمی تحت نظر کار‌شناس متخصص انجام شوند از بروز بیماری آرتروز تا حدودی پیشگیری کرده و آن را به تاخیر می‌اندازد در آرتروز بسته به نوع مفاصلی که گرفتار می‌شوند نوع حرکات ورزشی که تجویز می‌شود متناسب با‌‌ همان نواحی است که معمولا باعث افزایش حرکات مفاصل و تقویت عضلات دور مفاصل می‌شوند. 

وی بیان کرد: بهترین ورزش در خصوص آرتروز، پیاده روی است و اگر پیاده روی در افرادی که وزن بالایی دارند در قسمت کم عمق استخر انجام شود بسیار کمک کننده است. همچنین نرمش‌های خاصی وجود دارند

وی تصریح کرد: هر نوع حرکت ورزشی نباید با شدت و با سرعت زیاد انجام شود چرا که این حرکات می‌توانند درد ناحیه مفاصل و التهابات را بیشتر کنند. ورزشی که انجام می‌شود باید بسیار آرام و بدون سرعت زیاد انجام شود. 


انتهای پیام/
برچسب ها: آرتروز ، مفصل ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار