مجری طرح برق‌رسانی روستایی خبر داد

برق‌رسانی به بیش از 55 هزار روستا/ 160 روستا از طریق انرژی‌ها نو برق‌رسانی شده‌اند

مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور گفت: در مجموع 55 هزار و 663 روستا برق‌رسانی شده‌اند که از این تعداد 160 روستا از طریق انرژی‌های نو به نعمت برق دست یافته‌اند.

تلفنی** برق‌رسانی به بیش از 55 هزار روستا/ 160 روستا از طریق انرژی‌ها نو از برق برخوردار هستندبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ولی‌الدین مصلحتی در همایش برق روستایی کشور اظهار داشت: برق‌رسانی روستاها از سال 57 تا هم‌اکنون ادامه داشته و با توجه به سهم 30 درصدی روستاییان از جمعیت کشور برق‌رسانی به این مناطق مقوله‌ای مهم برای وزارت نیرو به حساب می‌آید به گونه‌ای که تا اکنون 55 هزار و 663 روستا برق‌رسانی شده است.

مجری طرح برق‌رسانی روستایی در ادامه اظهار داشت: فقط در سال 93، 473 روستا از نعمت برق برخوردار شدند و از هم‌اکنون سیاست وزارت نیرو برخوردار کردن روستاهایی با کمتر از 20 خانوار است.

وی در ادامه تصریح کرد: استان‌های مختلف به تناسب تعداد روستاهای‌شان در آمار ما قرار گرفته‌اند به گونه‌ای که با کمترین تعداد روستاها در استان سیستان و بلوچستان با برخورداری 3 هزار و 900 روستای بهره‌مند از برق در آمار ما قرار دارند.

مصلحتی در خصوص استفاده از انرژی‌های نو برای برق‌رسانی به روستاها گفت: تا سال 93، 160 روستا از طریق انرژی‌های نو صاحب برق شدند که این تعداد روستا هزار و 675 خانوار را پوشش می‌دهند و برای این تعداد روستا 200 میلیارد ریال هزینه شده است. همچنین قابل حمل بودن سیستم‌های تولید برق خورشیدی از مزایای استفاده از انرژی‌ها نو است.

مجری طرح برق‌رسانی روستایی در پایان اظهار داشت: بخش خصوصی در راستای توسعه انرژی‌های نو با کشور سریلانکا پروژه برق‌رسانی به 1000 روستا را بر عهده داشت که تا هم‌‌اکنون کار 500 روستا به اتمام رسیده و دلیل باقی ماندن مابقی روستاها مشکلات و مسائل ارزی بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: برق رسانی ، روستا ، سیستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار