عبور روزانه هزار و 300 پرواز از آسمان ایران/ سازندگان هواپیما تشنه همکاری با ایران هستند

عضو کمیسیون عمران مجلس از پرواز روزانه هزار و 300 هواپیما از آسمان ایران خبر داد و گفت: سازندگان هواپیما به دلیل امنیت بالای آسمان ایران نیازمند همکاری با ما هستند.

عبور روزانه هزار و 300 پرواز از آسمان ایران/ سازندگان هواپیما تشنه همکاری با ایران هستند
علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه کشور ایران بیش از هزار و 600 کیلومترمربع مساحت دارد گفت:ایران با 13 کشور دیگر همسایه است بنابراین باید تبادل نظر در رفت و آمد با این کشورها را راز لحاظ هوایی در نظر بگیریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه ایران یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود گفت: عمده سفرهای هوایی کشورهای دنیا به دلیل امنیت بالای هوایی از کشور ایران انجام می شود.

خسروی یادآور شد: روزانه بالغ بر هزار و 200 تا هزار و 300 پرواز عبوری از آسمان ایران انجام می‌شود و به نوعی کشور ایران هاب منطقه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران پیش از تحریم‌ها دارای ناوگان به روز و منظمی بود گفت: با ایجاد تحریم‌ها تمامی کشورهای سازنده ناوگان هوایی با ایران قطع رابطه کردند و این موضوع نقش پررنگی در افزایش عمر ناوگان‌های کشور دارد.

خسروی در ادامه توضیح داد: بعد از توافق ژنو تعدادی از ناوگان‌های هواپیمایی دنیا باب همکاری را با کشور ایران باز کردند اما متأسفانه همکاری آنها در حد بروشور و کاتالوگ بوده است.

عضو کمیسیون مجلس با اشاره به اینکه کشور ایران آمادگی همکاری با تمامی سازندگان ناوگان هوایی را دارد افزود: کشورهای توسعه یافته نیز متوجه تمامی ظرفیت‌های هوایی ما هستند بنابراین این کشورها نیازمند همکاری با ایران هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: پرواز ، همسایه ، سازندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار