اصفهان؛

33 عنوان برنامه در هفته نكوداشت اصفهان اجرا می شود

معاون فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان گفت : 33 عنوان برنامه همزمان با هفته نكوداشت اصفهان اجرا مي شود تا مردم اصفهان با قابليت هاي نصف جهان بيشتر آشنا شوند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، قاسم زاده معاون فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان در جمع خبرنگاران ضمن تشريح برنامه هاي هفته نكوداشت اصفهان گفت: سوم ارديبهشت ماه سالروز تولد شيخ بهايي طبق مصوبه شوراي اسلامي شهر اصفهان در سال 84 به نام روز اصفهان نامگذاري شد كه بر اين اساس هر ساله يك هفته نكوداشت در شهر اصفهان اجرا مي شود تا مردم بيشتر با قابليت نصف جهان آشنا شوند .

وي طراحي جديد پوستر هفته اصفهان را هنر مينا كاري عنوان كرد و گفت : استفاده از هنر ميناکاري به عنوان معرف هنر اصلي اصفهان در طراحي اين پوستر مد نظر قرار گرفته شده است تا به نوعي صنايع دستي اصفهان معرفي شود .

معاون فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان ودبير هفته نکوداشت اصفهان ، هدف اصلي از برگزاري نکوداشت اصفهان را ارتقاي هويت شهري عنوان کرد.

قاسم زاده با بيان اينکه خبلي از مردم و مسئولين شهري هنوز با قابليت هاي اصفهان آشنا نيستند اظهار داشت :هويت ، شناخت ويژگي هاي يک شهر است که ما بايد کمک کنيم مردم، اصفهان را بشناسند و در هفته اصفهان اميد است که خود ما و مردم با شخصيت شهر بيشتر آشنا شويم.

در ادامه اين نشست خبري مدير عامل سازمان فرهنگي اصفهان از برگزاري 22 برنامه از طرف اين سازمان در هفته اصفهان خبر داد و گفت : از جمله مهمترین برنامه هفته بزرگداشت اصفهان در سال جاری بازآفرینی جریان زندگی در دوره سلجوقیان در قالب نمایش است.

وي ادامه داد : این برنامه از روز شانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت ماه در میدان امام علی(ع) اصفهان اجرا و شب ها جنگ تفريحي با عنوان جشني به رنگ اصفهان برگزار خواهد شد که با اجراي موسيقي اصفهان همراه است و از خوانندگاني همچون مختاباد اخشابي و افتخاري و هنرمنداني که براي اصفهان خوانده اند دعوت خواهيم کرد که با اجراي زنده برنامه اي شاد و جذاب براي مخاطبان ايجاد نمايند.

برگزاري نخستين جشنواره عکس شيخ بهايي از امسال

بقايي در ادامه، از برگزاري نخستين جشنواره عکس شيخ بهايي از امسال خبر داد و افزود: فراخوان از کل کشور انجام شده که 20 نفر ازساير استانها و 460 نفر از استان اصفهان در اين جشواره شرکت کردند و نمايش اثار از سوم تا دهم ارديبهشت ماه در سالن هنر هاي معاصر است همچنين اختتاميه مراسم روز 11 برگزار خواهد شد.

وي در ادامه از بزگداشت استاد اسماعيل شيران، استاد سفالگري در اصفهان خبر داد وافزود: اين دومين بزرگداشت از اهالي فرهنگ و هنر شهر اصفهان است ، واز فرهيختگان اصفهاني در زمان حيات بايد تشکر کرد .

مدير عامل سازمان فرهنگي اصفهان در پايان،دومين کنسرت " گوشه هاي اصفهان" را که با ادوات و صنايع دستي ، فضاي موسيقايي ايجاد ميکنند را به عنوان حرکتي بزرگي و بي نظير عنوان نمود و از همه دعوت کرد که تماشاي اين برنامه را از دست ندهند.

در ادامه مراسم مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري اصفهان از اجراي مسابقات بين المللي شهر هاي خواهر خوانده جانبازان و معلولان در دو رشته واليبال نشسته و بسکتبال با ويلچر خبرداد و افزود: 8 کشور و10 تيم خارجي از بيستم تا بيست و ششم ارديبهشت شرکت خواهند كرد .

کريميان ادامه داد:مسابقات هندبال ساحلي بانوان وآقايان وهمچنين کوهگشت خانوادگي در کوه صفه به همراه جايزه هاي ارزنده بخشي از برنامه هاي اين معاونت در هفته نکوداشت اصفهان خواهد بود.

حجه الاسلام علي پور ، مدير تخت فولاد اصفها ن نيز با توجه به اينکه اولين جمعه ماه رجب (ليله الرغايب) که شب ميل و رغبت به خداست عنوان کرد: پنج شنبه 3 ارديبهشت با نماز مغرب و عشابرنامه اي در تخت فولاد اصفهان آغاز وبا اعمال ويژه اين شب همراه خواهد بود و تا 22:30 ادامه خواهد داشت همچنين از برنامه هاي اين هفته اين سازمان ميتوان به دومين نشست زنان عالمه و شهيده که هويت شهر اصفهان اند اشاره کرد که درخيمه گلستان شهدا برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/د

برچسب ها: معاون ، برنامه ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.