حافظی به باشگاه خبرنگاران خبرداد:

پیش‌بینی اعتبار 100 میلیارد تومانی برای ساخت 3 زباله‌سوز تهران

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: 100 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت 3 زباله‌سوز در تهران در سال 94 پیش‌بینی کرده‌ایم.

رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مشکلات و خطرات زباله‌های بیمارستانی، اظهار کرد: از آنجا که بیمارستان‌ها متولی تبدیل زباله‌های بیمارستانی به زباله‌های بی‌خطر و شهری هستند، لذا طبق قانون، بیمارستان‌ها مکلف به استفاده از دستگاه‌های میکروویو به منظور تبدیل زباله‌های بیمارستانی به زباله‌های بی‌خطر هستند. 

وی با تأکید براینکه هزینه نگهداری این دستگاه‌ها بالاست، افزود: از این‌رو این دستگاه‌ها به تدریج از رده خارج شده و هم اکنون هیچ بیمارستانی در شهر تهران از این دستگاه‌ها استفاده نمی‌کنند. 

حافظی ادامه داد: در تعالی که بین شهرداری و بیمارستان‌ها وجود دارد، شهرداری نسبت به جمع آوری زباله‌های عفونی در قالب تفاهم و قراردادهای موجود اقدام می‌کند و به این ترتیب این زباله‌ها در نقطه خاصی از منطقه کهریزک دفن می‌شوند.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دفن زباله، روش مناسب و استانداردی نیست، تأکید کرد: انتظار داریم مانند سایر کشورها براساس استانداردهای تعریف شده از روش زباله‌سوز برای زباله‌های بیمارستانی استفاده شود. 

وی درخصوص روش‌های زباله‌سوزی تصریح کرد: پس از جمع‌آوری زباله‌ها به وسیله خودروها و ظروف استاندارد، این زباله‌ها در قالب فرآیندهای استانداردسازی شده با درجه حرارت مشخص سوزانده می‌شوند. 

حافظی اضافه کرد: خاکسترهای این زباله‌ها نیز پس از 2 سال نگهداری در انبار بی‌خطر اعلام شده و می‌توان ازآن در بلوک سازی و آسفالت معابر و جاده‌ها مورد استفاده قرار گیرند. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در پایان با اشاره به اینکه انتظار داریم در سال 94 با مشارکت بخش خصوصی کلید این فعالیت زده شود، گفت: منابعی حدود 100 میلیارد تومان برای ساخت 3 زباله‌سوز در تهران پیش‌بینی کرده‌ایم تا زیر ساخت‌های مورد نیاز این کار فراهم شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار