مقام امریکایی:

قصد روسیه برای تحویل اس۳۰۰، تحقق توافق هسته‌ای است

«مایکل سینگ» مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه مدعی شد هدف از فروش سامانه اس ۳۰۰ به ایران، تحت فشار قرار دادن آمریکا و اعضای اروپایی گروه ۱+۵ برای تحقق توافق هسته‌ای با تهران است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «مایکل سینگ» مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه اعلام کرد هدف از فروش سامانه پدافند هوایی اس ۳۰۰ روسیه به ایران، تحت فشار قرار دادن آمریکا و اعضای اروپایی گروه ۱+۵ برای تحقق توافق هسته‌ای با ایران و جلوگیری از اقدام نظامی است. 

سینگ گفت: «فروش سامانه پدافند هوایی اس ۳۰۰ دو هدف دارد که فکر می‌کنم هدف نخست، ارسال پیامی به آمریکا و اعضای اروپایی گروه ۱+۵ یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان است. روسیه از آن‌ها می‌خواهد این توافق را محقق کنند.» 

این مقام سابق شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه مدعی شد: «پیشنهاد روسیه به ایران سایر اعضای گروه ۱+۵ را بر آن خواهد داشت که خروج از مذاکرات، اقدام نظامی یا افزایش تحریم‌ها را از نظر دور کنند.» 

سینگ در ادامه گفت: «دومین هدف در پس برنامه فروش سامانه‌های موشکی اس ۳۰۰ به ایران، احتمالا تقویت تهران به عنوان متحد روسیه در صورت حصول توافق هسته‌ای است.» 

 «ولادیمیرپوتین» رئیس جمهور روسیه هفته گذشته اعلام کرد مسکو ممنوعیت فروش سامانه‌های موشکی را به ایران لغو خواهد کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: اس 300 ، ایران ، روسیه ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار