روایت این روزهای ما؛

زندگی مجازی یا واقعی؟!

این روزها کار اکثر اطرافیان من شده است چک کردن انواع شبکه های اجتماعی‌شان و انگار یادشان رفته است که ما آدم ها تنها یک بار زندگی می کنیم، یک زندگی حقیقی نه مجازی!!

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ می خواهیم در این گزارش به نکته ای بپردازیم که شاید همه ما به آن واقف هستیم، اما گاهی سر خودمان کلاه می گذاریم و حتی به خودمان هم رحم نمی کنیم. درگذشته نه چندان دور، تفریح هم نسلی های من تنها به بازی فوتبال در کوچه ها و گل کوچیک و تیله بازی محدود می شد.

زندگی

زندگی

بازیهایی که فعالیت بدنی در آن حرف اول را می زد، حس با هم بودن و همکاری و کار گروهی و ارتباط های رو در رو با دوستان زمینه ساز پرورش بخش اعظمی از شخصیت ما در دنیای واقعی زندگی اجتماعی می شد. اما کار اکثر نسل جدید تنها شده است چک کردن شبکه های اجتماعی و گذراندن وقت در دنیای مجازی و نه دنیای واقعی!!

ما نمی خواهیم به خوب بودن و یا بد بودن این شبکه ها بپردازیم، بلکه می خواهیم به این جنبه بپردازیم که هدف اصلی این شبکه ها تنها گرفتن وقت و فکر شما است نه چیز دیگری، چراکه با اعتیاد پیدا کردن به این شبکه ها در دنیای واقعی ما دیگر جایی برای خود متصور نمی شویم اما در دنیای مجازی و این شبکه های اجتماعی می توانیم دنیایی خیالی و پوشالی را برای خود ترسیم کنیم.

زندگی

گردانندگان این شبکه های اجتماعی سعی می کنند تا با رنگ لعاب دان به برنامه های خود بیشتر از همه قشر جوان و نخبه کشورهای هدف را نشانه روند تا با در اختیار گرفتن این انرژی عظیم و قدرتمند بتوانند با القای مجازی و مصنوعی  به تربیت کردن آنها با آموزها و اهداف مشخص خود بپردازند.

در تصدیق این حرف همین بس که تئوریسین های قهار دنیا بر این امر واقف اند که "در دنیای مدرن امروزی یکی از اهداف مهم ابزارهای اجتماعی تربیت نیروی پیرو کشوری خاص در کشور هدف است" تا در مواقع لزوم با القای مسموم آنها را تحریک کرده و باعث نوعی جنجال درون اجتماعی در جامعه هدف شود.

حال این پرسش پیش می آید که چرا ما با دانستن این امر همچنان اسیر مکرها و حلیه های گردانندگان این شبکه های اجتماعی می شویم و قدرت اختیار خویش را در گرو تنها چند لایک و دوست مجازی به باد فراموشی می سپاریم.

زندگی

حتی در جایی نقل شده است که رئیس جمهور آمریکا، اوباما به دیدن یک مدرسه رفته است و در آنجا یکی از دانش آموزان از اوباما سوالی تامل برانگیز می پرسد و آن سوال این بود که آقای اوباما من می خواهم مثل شما رئیس جمهور آمریکا بشوم باید چه کاری انجام بدهم؟

اوباما تنها یک جمله گفت که: اسیر شبکه های اجتماعی نشوید و در آن عضو نشوید چرا که وقت و فکر شما را خواهد گرفت.


به گواه کارشناسان دنیا شبکه های اجتماعی نه تنها باعث گرفتن وقت، فکر، اندیشه و دین و باور افراد می شود بلکه باعث منزوی شدن او در جامعه خود نیز می گردد چرا که در دنیای مجازی که ساخته است غرق می شود و آن هنگام که خود را در دنیای واقعی می بیند احساس پوچی می کند و نمی تواند با جامعه و انسان های اطرافش ارتباط موثری برقرار کند و این آن هدف نهان شبکه های اجتماعی است.

گزارش از محمد الماسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۳:۴۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
نمیدونم چی به سر ما اومده که انقدر درگیر فضای مجازی شدیم....
کمبود سرگرمی در دنیای واقعی آیا؟!