پيشرفت چشمگير طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان

معاون اجرايی موسسه جهاد نصر ازپيشرفت چشمگير طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان در سال 93 خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حسن علاقه بند گفت: امسال شرايط کار به گونه اي پيش مي رود که حدود 82هزار هکتار از اراضي زيرپوشش اين طرح آماده سازي شود.

وي افزود: سال 1393 با سفر رييس جمهوري به خوزستان و اختصاص يک و نيم ميليارد دلار، يک سال متفاوت براي طرح 550 هزار هکتاري اراضي ايلام و خوزستان را شاهد بوديم و جهش قابل توجهي در اين طرح صورت گرفت.

علاقه بند افزود: پارسال حدود 103 هزار هکتار عمليات زهکشي زيرزميني، 68 هزار هکتار عمليات تجديد و نوسازي اراضي و حدود 110 هزار هکتار نيز احداث شبکه فرعي آبياري و زهکشي انجام شد.

وی گفت: از مجموع اين ها، 35 هزار هکتار شبکه فرعي و 43 هزار هکتار زهکشي زيرزميني و 34 هزار هکتار عمليات تجديد مربوط به پارسال است.

معاون اجرايي موسسه جهاد نصر افزود: هم اينک هفت هزار و 500  نيروي شاغل به صورت مستقيم در اجراي طرح فعاليت دارند و 2 هزار و 800 دستگاه انواع ماشين آلات سنگين، سبک و نيمه سنگين مشغول به کارند که از اين ها 540 دستگاه تخصصي است.

وي افزود: همچنين امسال حدود 6 هزار و 40ميليارد ريال از محل اعتبارات صندوق توسعه جذب شده است که اميد مي رود امسال طرح روند بهتري داشته باشد.

علاقه بند افزود: از 1.5 ميليارد دلار قرار بود 650 ميليون دلار در مرحله نخست پرداخت شود که تاکنون 250 ميليون دلار آن پرداخت شده و پرداخت مابقي آن نيز در دستور کار قرار گرفته است.

وي با تاکيد بر اين که وزارت نيرو موظف به تامين آب مورد نياز طرح است افزود: اين وزارتخانه بايد آب مورد نياز مجموع طرح 550 هزار هکتار را تامين آب کند. 

تکميل طرح نوسازي و تجهيز 550 هزار هکتار اراضي خوزستان و ايلام در سفر استاني دي ماه هيات دولت به تصويب رسيد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار