جریمه 56 میلیون دلاری شرکت مرسدس آلمان از سوی دولت چین

دولت چین، شرکت خودروسازی مرسدس را به‌دلیل رعایت نکردن سقف قیمت محصولات، 56 میلیون دلار جریمه کرد. سال گذشته نیز بعضی از شرکت‌های خودروسازی آمریکایی و ژاپنی مجبور به پرداخت جریمه شدند.

جریمه 56 میلیون دلاری شرکت مرسدس آلمان از سوی دولت چینبه گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت چین برای تبیین سیاست‌های ثبات بهای کالاها و خدمات، امروز شرکت آلمانی مرسدس را 56.5 میلیون دلار (معادل 350 میلیون یوان چین) جریمه کرد.

طبق اعلام رسانه‌های خبری چین، این تصمیم به‌وسیله "دفتر تعیین بهای کالاهای چین" و به علت رعایت نشدن سقف قیمت در محصولات آن شرکت، اعم از خودروها و لوازم یدکی، اتخاذ شده است.

به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، طبق اظهارات مسئولان "دفتر تعیین بهای کالاهای چین"، شرکت مرسدس در سال‌های 2013 و 2014 طی دستورالعملی از نمایندگی‌های خود در استان شرقی جیانگ‌سو خواست قیمت بعضی از محصولات این شرکت را همچنان پایین‌ نگه دارد. چین بزرگترین بازار اتومبیل جهان را در اختیار دارد.

به دنبال مجازات 56 میلیون دلاری مرسدس، این شرکت آلمانی اعلام کرد جریمه را خواهد پرداخت و از این پس، از قوانین مربوطه در خصوص تعیین سقف قانونی قیمت تبعیت خواهد کرد.

سال گذشته نیز شرکت‌های خودروسازی آئودی آلمان، کرایسلر آمریکا و 12 شرکت ژاپنی به دلیل تخطی از قانون، از سوی نهادهای تنظیم‌کنندۀ بازار در کشور چین جریمه شده بودند.

انتهای پیام/
برچسب ها: چین ، آلمان ، آمریکا ، ژاپن ، بازار ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار