وزیر بهداشت:

بهبود وضعیت تغذیه/ برخی در وضعیت تغذیه مردم سیاه‌نمایی می‌کنند

دکتر هاشمی با بیان اینکه وضعیت خوراک و آشامیدن مردم رضایت بخش است، گفت: اگرچه تا رسیدن به نتیجه مطلوب در حوزه خوراک و آشامیدنی فاصله زیادی داریم اما برخی سیاه نمایی‌ها منجر به نگرانی مردم در این زمینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان در مراسم اعطای نشان سیب سلامت به تولید‌کنندگان بر‌تر مواد غذایی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: به مقوله بهداشت به خصوص بهداشت روان، سبک زندگی و بهداشت تغذیه در زندگی فردی و جمعی کمتر توجه شده اما سیاستگزاران نیز موظف به فرهنگسازی در این زمینه هستند. 

دکتر هاشمی از کاهش ۱۰ هزار نفری مرگ ناشی از تصادفات در جاده‌ها در سال گذشته خبرداد و گفت: عدم مصرف سیگار، قلیان و مواد مخدر و کاهش مصرف نمک و شکر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و ایجاد این باور در مردم که پیشگیری مهم‌تر از درمان است بسیار با اهمیت است. 
 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ایرانیان تا ۶۲ سال عمر می‌کنند اما به طور متوسط ۱۰ سال بیشتر از این سن عمر می‌کنند پس باید نقش اطلاع رسانی و در کنار سخت‌گیری‌ها و تشویق‌ها بسیار مهم است. 

وی گفت: اینکه سازمان دامپزشکی کشور برای امر نظارت از خود تولید کننده پول دریافت کند اصلا خوب نیست. طبیعی است که در این شرایط نظارت دقیق و درست نخواهد بود همین مساله در صنایع و سازمان غذا و دارو هم وجود دارد و این موضوع که درسراسر کشور تنها ۷۰ بازرس سازمان غذا و دارو وجود دارد خیلی بد است. 

هاشمی گفت: کشور باید برای نظارت هزینه کند و این تامین هزینه نباید ازتولید کننده باشد که مثال این موضوع نیز بحث خودگردان کردن بیمارستان‌ها در دو دهه پیش است که در‌‌نهایت منجر به بروز مشکلات بسیار زیادی در حوزه درمان در مراکز درمانی است. 

وزیر بهداشت ادامه داد: وضعیت خوراک آشامیدنی مردم بهتر از آنچه است که سیاه‌نمایی می‌شود اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب هنوز فاصله زیادی داریم. 

هاشمی گفت: اینکه موضوع که مطرح می‌شود خمیر مرغ یا شیر فله بد است و یک دستگاه دیگر آن را تایید می‌کند موجب ایجاد خدشه در نظارت می‌شود ضمن اینکه ذهن مردم نیز به هم می‌ریزد. 

وی با بیان اینکه تاکید شخص رئیس جمهور این است که راجع به هوا، ‌ آب و غذا باید واقعیت‌ها گفته شود اما نباید مردم را نگران کرد، تصریح کرد: رعایت استاندارد‌ها ضروری است. ضمن اینکه نظارت‌ها باید دقیق و مداوم وجود داشته باشد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار