وزارت بهداشت در هفته گذشته؛

اعلام داروهای پر مصرف سال 93/ابتلای بیش از 50 درصد مردم ایران به چاقی

وزارت بهداشت در هفته گذشته روزهای پركاری را با توجه به آغاز هفته سلامت داشت و آمارهای جالبی در خصوص چاقی ايرانی‌ها اعلام شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ در هفته گذشته سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان، آموزش پزشکی، با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت عنوان کرد: ما هنوز به رغم اجرای طرح تحول سلامت با عدالت در این عرصه فاصله زیادی داریم و به عنوان نمونه هنوز تعداد زیادی تخت بیمارستانی و نیروی متخصص در حوزه سلامت کم داریم. 

همچنین محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت تعداد تخت‌های بیمارستانی را به ازای هر هزار نفر 5.1 تخت بیان کرد و گفت: هنوز در بیمارستانها از نظر فیزیکی مشکلاتی داریم و بیش از 1000 تخت اورژانس در حال تکمیل شدن است.

وی افزود: بیش از 360 بلوک زایمان، 250 پلی کلینیک و 6600 مطب در حال راه‌اندازی است.

معرفی داروهای پرمصرف

همچنین در هفته گذشته رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو ۳ گروه داروهای پر مصرف در سال ۹۳ را از داروهای OTC برشمرد و افزود: داروهای استامینوفن و استامینوفن کدئین را از پر مصرف‌ترین داروهای کشور عنوان کرد. 

نصب برچسب چراغ راهنمایی بر محصولات غذایی

حسینی مدیر کل نظارت و ارزیابی محصولات آرایشی و بهداشتی از نصب چراغ راهنمای غذایی شامل رنگ‌های سبز، زرد و قرمز خبر داد و گفت: از این پس این چراغ بر روی محصولات غذایی نصب می‌شود و میزان دقیق اسیدهای چرب، نمک، شکر، افزودنی‌ها و مواد نگه‌دارنده بر روی محصولات قید می‌شود و به این وسیله به مصرف کننده در خصوص وجود این مواد غذایی هشدار می‌دهد. 

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت تعداد مبتلایان به چاقی را در ایران بیش از ۵۰ درصد بیان کرد و گفت: ‌تعداد مبتلایان به چاقی در ایران می‌تواند زنگ خطری برای ابتلا به سایر بیماری‌های مرتبط با چاقی برای جامعه باشد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار