وزیر بهداشت در حاشیه همایش ایمنی غذا از مزرعه تا سفره:

50 درصد مردم ایران مبتلا به چاقی هستند/ حضور بيش از 12 ميليون سفیر سلامت در كشور

قاضی زاده هاشمی در حاشیه همایش ایمنی غذا از مزرعه تا سفره به کاهش نرخ چاقی و پیشگیری از مصرف غذاهای مضر تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز چهارشنبه دوم اردیبهشت همایش ایمنی غذا از مزرعه تا سفره با حضور وزیر بهداشت و درمان، معاون وزارت بهداشت و درمان، مدیر کل اجتماعی استان تهران، مدیر منطقه خاورمیانه شرقی نماینده WHO، معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان در مدرسه راهنمایی راضیه شکرایی در منطقه شهر ری تهران برگزار شد. بنابر این گزارش این همایش به اصلاح الگوی غذایی در دانش‌آموزان و بهره‌گیری از منابع سالم در بحث تغذیه اشاره داشت. 

دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در این همایش اظهار داشت: بیش از 50 درصد مردم ایران مبتلا به چاقی هستند که می‌تواند زنگ خطری برای ابتلا به سایر بیماریهای مرتبط با چاقی برای جامعه باشد. 

وی ادامه داد: وزن بالا، دیابت و بسیاری از بیماریهای ثانویه ناشی از استفاده نادرست از نمک و قند می‌باشد که همین موضوع موجب شده نزدیک به 50 درصد افراد جامعه در معرض سکته‌های قلبی و مغزی قرار گیرند. 

وی ادامه داد: اگر دقت در خوردن و آشامیدن داشته باشیم آینده‌ای سالم در انتظار فرزندانمان است و بیماران و بیمارستانهای کمتری خواهیم داشت که به تبع آن هزینه‌های کمتری برای درمان به همراه خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ظرفیت بسیار خوبی در رفتارسازی نسل دیروز و امروز دارد می‌تواند به عنوان یک راهکار در اصلاح الگوهای غلط تغذیه‌ای از آن بهره گرفت. 

وی در پایان افزود: 12.5 میلیون دانش‌آموز در کشور داریم که به همراه والدین بخش عظیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و می‌توانند به عنوان سفیران سلامت در جهت‌گیری اهداف حوزه سلامت ایفای نقش کند. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار