مهاباد؛

افزایش رشته‌های تحصیلی در دانشگاه آزاد شهرستان مهاباد

بیشترین رشته‌های کارشناشی ارشد در بین دانشگاههای آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مهابادافزایش رشته‌های تحصیلی در دانشگاه آزاد شهرستان مهاباد یکی از ویژگی‌های مهم شهرستان مهاباد وجود تعداد زیاد دانشجو در این شهرستان است که این دانشجویان یا بومی هستند، یا از شهرهای دیگر و استان‌های همجوار برای ادامه تحصیل به مهاباد آمده‌اند.

بیشترین تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد در بین دانشگاهای آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی در واحد مهاباد قرار دارد، همچنین در حال حاظر دانشجویان مقطع دکتری در سه رشته در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد در خصوص ادامه تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا و اضافه شدن رشته‌های کارشناسی ارشد در این دانشگاه گفت: در سال 93 توانستیم تحصیل در سه رشته تخصصی عمران سازه، فیزیک و زراعت را در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد به تصویب برسانیم که در حال حاضر دانشجویان در این سه رشته مشغول به تحصیل می‌باشند، در مقطع کارشناسی ارشد هم توانستیم هفده رشته را به مجموع رشته‌های کارشناسی ارشد اضافه کنیم.

خان احمدزاده با بیان اینکه سازمان مرکزی بر کیفی سازی رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها تاکید دارد، درخصوص تعداد مقاله‌های چاپ شده توسط اساتید و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد مهاباد گفت: سال گذشته پانصد و بیست و یک مقاله چاپ شده توسط اساتید دانشگاه را داشته‌ایم و در بحث شرکت‌های دانش بنیان که در واقع تجاری سازی محصولات علمی بخشی از فعالیت‌های این شرکت‌ها می‌باشد برای کمک به این شرکت‌ها سعی کردیم آزمایشگاه‌های دانشگاه را با خرید دستگاه‌های پیشرفته مجهز نماییم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد به جایگاه این دانشگاه در سطح استان آذربایجان غربی اشاره کرد، و افزود:در زمینه پارامترهای عمرانی، و آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاه ها امتیاز بندی می‌شوند که دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد بیشتر از دوهزار امتیاز دارد و واحد بسیار بزرگ و جامع است و تنها دانشگاهی است که در سطح استان آذربایجان غربی که پنج دانشکده  تصویب شده دارد.

در زمینه عمرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد بوفه دانشکده با اعتبار چهار میلیار ریال در حال اتمام است و طرح کتابخانه مرکزی نیز به مساحت چهار هزار و سیصد و هشتاد متر مربع در پنج طبقه در حال ساخت است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.