مهاباد؛

کاهش 15 درصدی محکومیت های کیفری تحت قرار در شهرستان مهاباد ، در سال جاری

محکومیت های کیفری تحت قرار در شهرستان مهاباد ، امسال 15 درصد کاهش داشته است.

 

محکومیت های کیفری تحت قرار در شهرستان مهاباد ، امسال 15 درصد کاهش داشته است.

بگزارش باشگاه خبرنگاران مهاباد ، این خبر را مدیر کل زندان های استان آذربایجان غربی در نشست کمیته ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری شهرهای جنوب استان آذربایجانغربی،در مهاباد اعلام کرد.

جلیلی گفت: در استان از سال 92 تا 94 ، محکومیت های تحت قرارها کاهش 15 درصدی داشته که این میزان کاهش در شهرستان مهاباد هم ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زندان های استان به لحاظ امکانات در شرایط مناسبی هستند گفت : مقامات قضایی ، توجه ویژه ای به حل مشکلات مردم ، بویژه رسیدگی به موقع و سریع به پرونده های متهمان و وضع خانواده های زندانیان نیازمند ، دارند.

مدیر کل زندان های استان آذربایجان غربی تصریح کرد:دستگاه قضا بر توانمند سازی ، آموزش و حرفه آموزی افراد واجد شرایطی که از مدت محکومیتشان دو سال مانده باشد تأکید دارد تا این افراد در پایان محکومیتشان با توانمندی و تخصص وارد بازار تولید شوند.

باقر شافع ، رئیس کمیته و معاون دادگستری استان آذربایجانغربی هم گفت:مهمترین راهکار برای بهبود وضعیت زندانیانی که بیشتر در زندان اقامت دارند ، صدور قرارهای تامین است تا از طریق قضات بررسی شوند،راهکاردیگر افزایش تعداد مددکاران است تا در رابطه با جمعیت کیفری زندان ها تلاش کنند .

در این نشست که با حضور دادستان عمومی و انقلاب استان آذربایجانغربی ، رئیس دادگستری ، دادستان و رئیس زندانهای شهرستانهای مهاباد ، سردشت ،پیرانشهر ، نقده و اشنویه تشکیل شد ، در خصوص استفاده از مجازات های جایگزین در کاهش جمعیت کیفری ، آزادی مشروط ، جلوگیری از ورود معتادان به زندانها و تشکیل شوراهای حل اختلاف برای حل مشکلات زندانیان ، بحث و تبادل نظر شد.

کاهش جمعیت کیفری در زندان ها ، همراه با افزایش امنیت بیشتر در جامعه از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

گفتنی است : کمیته ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری ، کمیته ای است که با استفاده از اهرم های قانونی و برگزاری جلساتی در همین زمینه و با ارائه راهکارهای قانونی ، سعی در ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری دارد.

 

 

 

 

خبرنگار : احمدی09144495996

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.