در همایش ملی آب در نیشابور عنوان شد:

حل بحران آب کشور با تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی/بحران در منابع آب 36 دشت خراسان رضوی

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تغییر الگوی کشت دربخش کشاورزی می‌توان بدون نگرانی به حل بحران آب کشور کمک کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مهندس عباس کشاورز در همایش ملی آب در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور مشکل اصلی آب کشور را عدم حکمرانی درست دانست وافزود: باید پایداری را به آب و کشاورزی برگردانیم واين با قبول مشارکت همگانی مسئولان و مصرف‌کنندگان امكان پذير است.

وی با قبول پیشنهاد مسئولان نیشابور مبنی بر پایلوت قرارگرفتن این شهرستان برای مدیریت مصرف منابع آب، گفت: باید یک نهاد جدید به نمایندگی از دولت و کشاورزان با حفظ سهم محیط زیست، شرب شهروندان و صنعت برای یک حکمرانی خوب با اصل تعادل‌بخشی تشکیل شود.

بحران در منابع آب 36 دشت خراسان رضوی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم در این همایش با بیان اینکه مجلس آمادگی دارد لوایح دولت در خصوص مسائل کلان مدیریت آب کشور را دریافت و در دستور کار قرار دهد،گفت:با آمایش سرزمینی به‌ دنبال تغییر الگوی کشت هستيم كه مسئولان هم باید بر آن نظارت صحیح داشته باشند.

‌ حسین سبحانی‌نیا با اشاره به بحرانی‌شدن منابع آب 36 دشت خراسان رضوی به نمایندگی از کارشناسان و بخش خصوصی نیشابور اعلام آمادگی کرد که نیشابور به‌عنوان پایلوت مدیریت منابع آب در نظر گرفته شود.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور در اين همايش تغییر الگوی کشت، توسعه کشت‌های متراکم را راه حل بخشی از کم‌آبی‌ها دانست و اظهار داشت: نیشابور می‌تواند پایلوت تشکیل شورای مدیریت آب دشت‌های کشور باشد.

غلام‌حسین مظفری با بیان آمادگی نیشابور به‌عنوان پایلوت در بحث مدیریت منابع آب و توسعه انواع کشت کشاورزی تاکید کرد: کارهای خوبی برای مدیریت منابع آب نیشابور شده است اما برای کار بیشتر نیازمند تخصیص اعتبارات و تجهیزات بیشتر هستیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.