سیگارکشیدن خطر استوماتیت را تا 30 درصد افزایش می‌دهد

استعمال دخانیات بویژه سیگار، خطر ابتلا به بیماری استوماتیت را 25 تا 30 درصد افزایش می دهد و در افراد مبتلا نیز موجب تشدید بیماری می‌شود.

حسام کبیری متخصص بیماری‌های دهان و دندان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: استوماتیت التهاب دهان شامل مخاط دهان، لب‌ها، زبان و کام است، که معمولاً با علائمی نظیر التهاب، قرمزی و خونریزی، درد شدید تا خفیف، زخم‌های دهان، تنفسی بد‌بو و حتی بی‌اشتهایی، خستگی، تب و تحرک پذیری همراه است.

وی، با بیان اینکه برخی از عوامل عفونی، تحریک کننده، حساسیت‌زا، تروما و خشکی می‌تواند موجب بروز استوماتیت شوند، افزود: مشکلات تغذیه‌ای نظیر کمبود ویتامین و کم خونی نیز احتمال ابتلا به استوماتیت را افزایش می‌دهد.

کبیری تاکید کرد: استعمال دخانیات به ویژه سیگار، خطر ابتلا به بیماری استوماتیت را 25 تا 30 درصد افزایش داده و در افراد مبتلا نیز موجب تشدید بیماری می‌شود.

وی، یادآور شد: افراد سیگاری علاوه بر اینکه بیشتر در معرض بیماری استوماتیت هستند، علائم و عوارض این بیماری در این افراد نیز بیشتر است.

کبیری خاطر نشان کرد: هر چقدر میزان مصرف سیگار افزایش یابد، به همان اندازه خطر ابتلا به استوماتیت، تشدید بیماری و طولانی‌تر شدن عارضه بیشتر شده و کیفیت زندگی نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت. 

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.